Jag har också roat mig med crossfit. Var beredd på att ta det lite lugnt då jag kände mig rätt trött och sliten efter några intensiva dagar, men kroppen överraskade mig med att kännas pigg och stark så jag körde på. Så härligt! Det var även ett pass helt i min smak då det innehöll en massa olika delar som utmanade kroppen på olika sätt.
Del 1: 100 m löpning, 3 burpees, 30 sekunder med kettlebell på rak arm ovanför huvudet. Fyra varv.
Del 2: AMRAP 5 minuter då målet var att hinna med 5 varv av 10 enarmade kettlebell-svingar samt 10 burpees to plate (burpees som avslutas med att man hoppar upp på en viktplatta).
Del 3: AMRAP 4 minuter då målet var att hinna med 4 varv av 10 vanliga kettlebell-svingar samt 10 burpees to plate.
Del 4: AMRAP 5 minuter då målet var att hinna med 3 varv av 50 m farmers carry, 10 enbenta marklyft och 20 stående rodd med kettlebell (10 per arm).
Det var 3 minuters vila mellan varje del och burpees var naturligtvis det jobbigaste
Men det kändes bra som sagt, och jag fick beröm från coachen som tyckte att jag såg ut att vara i god form. Undrar om han kände på sig att jag behövde höra det just idag