Hur fungerar det med cykling för din del?Onsdagens lunchjogg gick uruselt. Har ju nästan alltid inflammation i någon led men veckan innan hade det varit överjävligt i båda höfterna. Försökte verkligen att ändå inte felbelasta men kände i onsdags när jag började springa att jag ändå gjort just det veckan innan.
Kände av både knän och ena fotleden. Eftersom jag tyvärr är envis som en åsna så fortsatte jag springa iaf med resultatet att inre ledbandet i bägge knäna gav mig långfingret och höger fotled gick på semester.
Har inte gjort ett skvatt sedan dess utan mest linkat runt här hemma med tejpade knän och fotledsortos och bannat mig själv och min dumhet.
Nu börjar det dock kännas mycket bättre och genast satte jag upp planen att springa mån, ons och fredag i veckan. Ja ni hör ju, jag är lite smått korkad
Nu tror jag att jag lyckats övertyga mig själv att istället köra styrka mån /tis och prova jogga först på onsdag. Men vi får se om jag lyckas hålla mig till den här lite klokare planen eller om jag gör som jag brukar.
Jag har också problem med lederna (pga fibromyalgi) När det jäklas för mkt så kör jag cykling istället för att int ebelasta lederna med för mkt stötar.