Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag springer på sommaren vill jag ge mig ut innan kl 7 om det inte ska bli olidligt.
Förr sprang jag alltid kortare pass innan jobb. 1 proteinshake i magen och då sprang jag vid 6:30. Fick alltid upp den där shaken vid 2km igen. Har tänkt att det var bristen på mat som ställt till det (dock har jag inga problem med annan träning med samma upplägg) så idag hade h jag ätit min gröt 1,5 timme innan men resultatet blev inte bättre det 🙄
 
Förr sprang jag alltid kortare pass innan jobb. 1 proteinshake i magen och då sprang jag vid 6:30. Fick alltid upp den där shaken vid 2km igen. Har tänkt att det var bristen på mat som ställt till det (dock har jag inga problem med annan träning med samma upplägg) så idag hade h jag ätit min gröt 1,5 timme innan men resultatet blev inte bättre det 🙄

Hm, märkligt. Jag springer innan frukost, så magen är tom. Eventuellt lite filmjölk!
 
Jag tillhör ju en av dem som älskar att springa i värme. Ju varmare desto bättre. Så jag stack ut på ett 2 h långpass vid 10 imorse. Men sprang i skog så det blev aldrig stekvarmt. Men det var trevligt ändå! Förutom när jag vid ett tillfälle var tvungen att stanna och kissa. Herrejösses vilka enorma myggor det kom från ingenstans! :eek: Så det var inte helt lätt att kissa.
 
Jag skulle bara ta ett litet danspass igårkväll. Sådär 40 minute bara för att skaka av mig lite. Tre timmar senare låg jag på golvet och kunde knappt röra mig och flåsade så katten blev rädd, och fyfan vad skönt det var. Äntligen! Jag har längtat så mycket efter den känslan, att bara köra påpåpå utan stopp tills kroppen lägger av. Äntligen kan jag säga att jag är frisk och orkar igen:banana:
 
Uteyoga idag igen, bästa träningen på hela veckan. I morgon ska jag gå utanför min comfort zone och pröva Ashtangayog. 😬 Min favorityogalärare ska tyvärr sluta så jag behöver se mig om efter någon ny.

Beroende på hur trött jag är så tänkte jag kanske springa på eftermiddagen.
 
Förr sprang jag alltid kortare pass innan jobb. 1 proteinshake i magen och då sprang jag vid 6:30. Fick alltid upp den där shaken vid 2km igen. Har tänkt att det var bristen på mat som ställt till det (dock har jag inga problem med annan träning med samma upplägg) så idag hade h jag ätit min gröt 1,5 timme innan men resultatet blev inte bättre det 🙄

Oj, skulle inte kunna äta så mkt före en joggingrunda. Förr då jag alltid sprang på morgonen så åt jag en halv banan på sin höjd. Jag kan öht inte träna nåt konditionspass om jag ätit mindre än 2 tim innan. Det betyder att om jag ska äta först då är min "morgonträning" vid lunch :o
 
Dagens runda-check.
Skulle inte springa efter klockan och gick ut lugnt men sen ville skallen annat.😇 Blev en mil på 1,02,44. Bra för att vara lilla mig.
A2968C4F-B399-465C-B213-CE9C4EA5E847.webp
 
Lite samma för mig.

Däremot är det tydligt att jag får mkt mer energi under passet om jag äter frukost innan. Speciellt om jag äter en kolhydratrik frukost.

Det dilemmat har jag. Kan inte röra mig om jag ätit innan men behöver energin för att prestera nåt :cautious: Därför tränar jag bäst på em/kvällen innan jag äter middag. Sett till prestation alltså. Mentalt är det däremot bäst för mig att träna på morgonen, då har jag kickat igång dagen och piggnat till, känner också att "det är gjort" och hänger inte över mig som ett måste hela dagen. Nu insåg jag ju igår att det funkar att jogga långsamt på morgonen, men ska jag liksom ägna mig åt löpning ja då är jag hänvisad till kvällen...

Tillägger också att träna på morgonen kräver att jag går ut direkt jag vaknar. Men jag har ju ändå som rutin att göra det, går direkt ut med hunden innan frukost, äter heller inte frukost innan jobbet. Så jag har ingen vana att landa i soffan eller ligga och dra mig i sängen.
 
Devil's Press (burpee med hantel som övergår i axelpress, typ)
Jahaaa är det så det kallas! :idea1: Jag har bara kallat det för burpee med axelpress :D Ganska rolig men jobbig övning, fast jag har gjort utan att kasta mig ner på mage så typ halva devil’s press då kanske :p
 
I förmiddags körde jag veckans tredje styrkepass, så nöjd! Underkropp i tisdags, överkropp i torsdags och så helkropp idag. Utöver det har jag promenerat 5 km nästan varje dag, minst 10 000 steg per dag. Otroligt nöjd med det :) Men jag får påminna mig själv att jag behöver vila också, bebisen tar en del energi. Men jag är superglad så länge det här håller sig.
 
Jahaaa är det så det kallas! :idea1: Jag har bara kallat det för burpee med axelpress :D Ganska rolig men jobbig övning, fast jag har gjort utan att kasta mig ner på mage så typ halva devil’s press då kanske :p
Herregud, hur vågar du kalla saker för vad de verkligen är istället för att ge det något "coolt" engelskt namn?! Jag tror det gick en liten rysning genom hela crossfitvärlden nu :laugh::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 366
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
654
· Visningar
18 735
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp