Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha,hade samma tanke med Alvin men han var inget vidare intresserad så lät honom slippa men jag ska ta med Milou ut någon dag är tanken. Sprang kort med båda förra veckan och då tände Alvin till så kanske får dom följa med båda två som ett litet test.Joggade 4,7 km. Kändes helt ok i kroppen men fick bogsera hunden hela vägen, eftersom hon vägrade springa för det va blött Gick ju inte så snabbt men det är intressant hur det kan vara jobbigare att springa långsammare bara för att det liksom blir helt fel takt. Frustrerande.
Så ironiskt att jag köpte en aktiv ras bla för att ha med på joggingrundor. Jajuste. Hon hatar det. Hon får följa mest för det känns dumt att inte motionera henne när jag ändå ska ut, spec idag när det bara blev en kortare halvtimmesrunda i skogen.
Haha,hade samma tanke med Alvin men han var inget vidare intresserad så lät honom slippa men jag ska ta med Milou ut någon dag är tanken. Sprang kort med båda förra veckan och då tände Alvin till så kanske får dom följa med båda två som ett litet test.
Jag planerar alltid kommande veckas pass i helgen, tittar i min kalender för att se vad jag har för annat dom olika dagarna så jag vet vad jag orkar och hinner träna. Så rätt pass hamnar på rätt dag.Jag har sprungit en sväng idag igen kändes riktigt bra! Ska köra lite sjukgymnastik och styrketräning ikväll sen också tänkte jag.
Har en tanke om att börja planera träningsveckan i förväg, nu kör jag liksom lite det jag känner för utifrån vilka dagar det passar att springa. Planerar att springa 2-3 dagar i veckan och styrketräna 2-3 dagar, samt köra lite sjukgymnastik.
Jag har siberian husky som en önskeras. Älskar dom, så vackra och verkar så trevliga och tänk att cykla med dom eller springa och kanske åka någonstans (inte möjligt här för vintern är så oförutsägbar och vet inget bra ställe men kanske hittar man något) och faktiskt låta hunden dra. I och för sig behöver ju hunden inte dra mig man kan väl sätta på en sele och låta dom dra en pulka eller liknande Men vet inte om jag kan ge den allt den behöver.Jag är på riktigt avundsjuk på en bekant som precis beställt en draghundsvalp. Ju mer less jag blir på hästlivet och ridningen ju mer sugen blir jag på att skaffa en hund som kan ersätta den tiden jag lagt i stallet. Min nuvarande hund är bevisligen inte intresserad av att ta den rollen.
Jag planerar alltid kommande veckas pass i helgen, tittar i min kalender för att se vad jag har för annat dom olika dagarna så jag vet vad jag orkar och hinner träna. Så rätt pass hamnar på rätt dag.
Har ju två olika pass på gymmet så jag planerar även in vilka muskelgrupper jag ska träna vilken dag så jag får in allt. Och att variera löpning med styrka och inte göra samma sak två dagar i rad, springa kan gå flera dagar i rad men om jag kan delar jag upp det också. Sen är det ”bara” att hålla fast vid det och köra järnet.
Planerar även upp olika pass som jag kan följa, har pass för lite allt möjligt, flera för gymmet och två för hemmaträning och det är skönt. Bär runt på mitt lilla schema på gymmet och följer det till punkt och pricka, jag gillar ordning och reda
Jag har siberian husky som en önskeras. Älskar dom, så vackra och verkar så trevliga och tänk att cykla med dom eller springa och kanske åka någonstans (inte möjligt här för vintern är så oförutsägbar och vet inget bra ställe men kanske hittar man något) och faktiskt låta hunden dra. I och för sig behöver ju hunden inte dra mig man kan väl sätta på en sele och låta dom dra en pulka eller liknande Men vet inte om jag kan ge den allt den behöver.
Har du häst nu?
Det är jätte bra att sätta ihop egna träningsprogram. Man lär sig nya saker, hur momenten kan kombineras och välja lite av det man själv vill, bara så länge det påverkar samma muskler. Man kan göra flera pass så man i olika perioder kör olika moment. Jätte kul att sätta ihop.Så kul det låter! Jag tränar bara löpning eller hemma, så jag tror att jag skulle må bra av lite mer struktur även om all träning är bättre än ingen när man nyss börjat (jag har bara kört sen årsskiftet). Men att skriva upp lite olika pass låter smart. Jag kör ganska ofta kortare videos och då blir det ibland en kombination av de jag råkar komma på för stunden