Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker motivera mig själv att ta tag i min träning och kost, men det är jättesvårt. Hade önskat att det fanns genvägar, speciellt rörande kosten då den är mitt stora problem. Hade varit så enkelt att t ex ta några tabletter och du får i dig allt kroppen behöver utan att behöva tänka på att fixa egen mat.
Jag försökte använda Lifesum appen men tycker inte den är tydlig nog med vad som saknas.
Generellt sett så anses simning vara oerhört skonsamt, men beroende på knäskadan kanske du får anpassa simsättet (jag vet några stycken som inte kunnat simma bröstsim efter knäskada utan har fått lära sig crawl). Vattenjympa kan vara ungefär hur brutalt jobbigt som helst, men ändå skonsamt mot knäna.
Är skadan liksom utredd och färdigbehandlad och det du dras med nu är det som kommer vara resten av livet, eller finns det fortfarande behandlingar kvar att göra? Annars borde ju väl anpassad och avvägd styrketräning vara en bra grej, för skadade knän behöver ju muskler som kan stötta och avlasta.
Först måste jag hitta en och sen måste jag ha pengarna för det, antar att det kostar lite mer än någon hundralapp.Gör ett besök hos en duktig kostrådgivare om du inte har så stor koll själv, eller bara för att hitta inspiration! Väl värda pengar!![]()
Imorn lägger jag ner godiset. 2018 ska fan bli mitt år. Banne mig!
Och tips på nyttiga saker man kan tugga på.
Då är vi två! (Fast jag tar bort det mesta i sockerväg..) Höll upp hela november och fram till julafton, sen hade jag en fulvecka mellan jul och nyårmen nu är det nya tag!
Morötter gillar jag!![]()
Jag känsloäter. Nu har jag dragit i handbromsen och måste sluta med det om jag inte ska bli fet.
Men jag får ångest bara av att tänka på att bromsa intaget. Träning är inget problem.
Tips?
Vad gillar du att äta?Jag försöker motivera mig själv att ta tag i min träning och kost, men det är jättesvårt. Hade önskat att det fanns genvägar, speciellt rörande kosten då den är mitt stora problem. Hade varit så enkelt att t ex ta några tabletter och du får i dig allt kroppen behöver utan att behöva tänka på att fixa egen mat.
Jag försökte använda Lifesum appen men tycker inte den är tydlig nog med vad som saknas.
Säger morötter även jag, men lägger till vitkål skuren i grova bitar, samt äppelklyftor med lite pepparkakskrydda eller kanel på. Värm äppelklyftorna några sekunder i mikron för bästa äppelpajseffekt.Jag känsloäter. Nu har jag dragit i handbromsen och måste sluta med det om jag inte ska bli fet.
Men jag får ångest bara av att tänka på att bromsa intaget. Träning är inget problem.
Tips?