Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gillar du att äta?
Är det att hitta på mat, laga maten eller att äta den som ställer till det mest för dig?
Inget av det utan det som ställer till det är att jag känsloäter.

Säger morötter även jag, men lägger till vitkål skuren i grova bitar, samt äppelklyftor med lite pepparkakskrydda eller kanel på. Värm äppelklyftorna några sekunder i mikron för bästa äppelpajseffekt.

Under nyårshelgen var min plan att jag skulle åka ett inofficiellt skidlopp som är varje nyår, men pga bråkiga axlar bestämde jag mig för att låta bli. Är liksom svårt att anpassa farten/ansträngningen när det är nummerlappar och hets inblandat... Istället fick jag bli tävlingsledare och sköta tidtagning och startprocedur, och sen sprang jag en liten runda med min sambo efteråt.
Nyårsnatten blev lugn men lång, så igår var jag inte så pigg ändå. Det blev snöskottning på förmiddagen och en promenad framåt eftermiddagen.
Idag tänkte jag åka skidor i lugn och ro, men velar mellan om jag ska skejta eller om det är roligare att ta turskidorna och åka var jag vill. Det är massor av snö så vilken stig som helst borde duga.
Plan för veckan:
Onsdag: Långfärdsskridskor med en kompis
Torsdag: Skidor, antingen på jobb-orten med några kollegor eller hemmavid om inte de ska åka.
Fredag: Hemmastyrka
Lördag: Längdskidor med mina föräldrar. De har hyrt en stuga i närheten så jag tänkte åka dit och hälsa på.
Söndag: Promenad eller turskidor

Nu är det dags att arbeta för att komma i form. Jag har gått som katten ett tag och tänkt att det räcker med vardagsmotion och hundpromenader.
Men nej... Jag har fel. Det krävs mer om jag ska bli som jag vill. 2 täta graviditeter och dessutom har jag aldrig tränat. Jobbat i stallet och ridit och rört mig som nöden kräver men jag är sjukt lat och har aldrig hållit i och tränat utanför stallet.
Jag vill fokusera på styrka och helst utan att behöva åka på gym.
Kondition absolut- men jag tror det får vara hunden och ponnyn ett tag till innan jag orkar springa.
Hur ofta?
Hur tungt ska det kännas för att ge effekt?
Hur sätter jag bra mål? Mätbara och lätta att bryta ner i delmål. Jag slutar gärna när jag nått ett mål tyvärr. Har lite svårt att ladda om när jag är där jag vill..

Mitt första mål när jag började träna regelbundet för ca 1,5 år sen var att få in rutinen och ha de som en naturlig del i den vanliga veckorullen ihop med jobb, barn, hus, gård, gubbe, hästar och hund. Det var inte så noga VAD jag gjorde utan att det var kul och kändes bra och framförallt ATT jag gjorde något. Jag började med kroppsviktsövningar för det var typ det jag kunde något om och efter hand lärde jag mig mer och styrketräning och provade med vikter och har sen utökat och landat i vad det är jag vill träna. Jag började tycka det var riktigt kul och tydliga resultat kom både vad gäller styrka och utseende.

Det viktiga för mig i början är att inte köra på för mycket eller ha för höga krav för då tröttnar jag och det blir för slitigt att få det funka i vardagen. Tränade hemma för att slippa åka och kunde träna vilken tid som passade mig (oftast vid 20-21 på kvällen efter ungarna lagt sig). Började med ett par dagar i veckan och har sen prova mig fram lite.

I dagsläget tränar jag faktiskt mest på det lilla lokala gymmet. Vi åker dit hela familjen (även barnen) två eller tre dagar i veckan. Kör tung styrketräning med fria vikter. Sen försöker jag springa en till två dagar i veckan utöver vovvepromenader och 4-6 ridpass. Jag tog det sakta för rutinen var det viktiga och nu är det en naturlig del av min vardag som jag inte kan eller vill vara utan.

Nu är det dags att arbeta för att komma i form. Jag har gått som katten ett tag och tänkt att det räcker med vardagsmotion och hundpromenader.
Men nej... Jag har fel. Det krävs mer om jag ska bli som jag vill. 2 täta graviditeter och dessutom har jag aldrig tränat. Jobbat i stallet och ridit och rört mig som nöden kräver men jag är sjukt lat och har aldrig hållit i och tränat utanför stallet.
Kondition absolut- men jag tror det får vara hunden och ponnyn ett tag till innan jag orkar springa.
Hur ofta?
Hur sätter jag bra mål? Mätbara och lätta att bryta ner i delmål. Jag slutar gärna när jag nått ett mål tyvärr. Har lite svårt att ladda om när jag är där jag vill..

Välkommen hit! Bortsett från att jag inte har någon graviditet att skylla på låter du som jag. Har alltid hållit igång i stallet, och under hela uppväxten/tonåren har det räckt. Men när jag precis skulle fylla arton (vi behöver ju kanske inte gå in på att det är tio år sen :angel:) ramlade jag av och bröt benet. Gick upp mer än vad jag är bekväm med under den perioden, jag har blivit av med en del, men i brist på riktig ridhäst under några år (ena var för gammal och den andra för ung) så har ridningen och stallet inte riktigt gett det som det gav för några (tio var det ju då) år sen.

Jag har för tillfället stått i skarven där jag inte har haft tid att åka till ett gym, och nu har jag tiden men inte pengarna. Skulle också behöva komma igång och träna hemma (utöver stallet), och skulle också behöva tips på övningar man kan göra hemma, helst utan redskap. Plingar lite på @Tassetass och @FengurLaugar, vet att de hade en corecirkel som tog där den skulle. Jag körde den lite i våras tills jag tappade tiden, men vill gärna ta upp den igen. Och liknande grejer för andra muskelgrupper då.

• Gilla
Reactions: Ray
Välkommen hit! Bortsett från att jag inte har någon graviditet att skylla på låter du som jag. Har alltid hållit igång i stallet, och under hela uppväxten/tonåren har det räckt. Men när jag precis skulle fylla arton (vi behöver ju kanske inte gå in på att det är tio år sen :angel:) ramlade jag av och bröt benet. Gick upp mer än vad jag är bekväm med under den perioden, jag har blivit av med en del, men i brist på riktig ridhäst under några år (ena var för gammal och den andra för ung) så har ridningen och stallet inte riktigt gett det som det gav för några (tio var det ju då) år sen.

Jag har för tillfället stått i skarven där jag inte har haft tid att åka till ett gym, och nu har jag tiden men inte pengarna. Skulle också behöva komma igång och träna hemma (utöver stallet), och skulle också behöva tips på övningar man kan göra hemma, helst utan redskap. Plingar lite på @Tassetass och @FengurLaugar, vet att de hade en corecirkel som tog där den skulle. Jag körde den lite i våras tills jag tappade tiden, men vill gärna ta upp den igen. Och liknande grejer för andra muskelgrupper då.

Så där lite snabbt kan jag ju slänga in den här julkalendern från förra året, där finns ju en hel del grejer som man kan bygga ihop större pass av:

https://www.dropbox.com/s/wmv7j5kekwzhnrb/Beachadventskalender.pdf?dl=0

Det överjävliga magpasset finns här:

https://kurera.se/getinshape/2014/08/15/tuff-core-traning-for-platt-mage/

På youtube finns det förstås massor med pass att köra, och jag skulle kolla på t.ex. FitnessBlenders pass med kroppsviktsövningar (sök på exempelvis fitness blender no equipment), t.ex. någon av de här:

Ja ett bra mål är såklart att få in en rutin som funkar. Egentligen hade jag nog haft bästa resultatet om jag grupptränat men jag vill inte ha det så oflexibelt.

Precis så @Kiwifrukt
Den ridning jag gör nu är inte att betrakta som varken motion eller träning.
När jag börjar jobba igen till hösten är egentligen när det blir tufft för jag är ofta fysiskt trött efter jobbet och även om jag vet att jag borde träna för att inte bli så trött så är det lätt att tycka att man har det bäst i soffan när man är hemma.

Ja ett bra mål är såklart att få in en rutin som funkar. Egentligen hade jag nog haft bästa resultatet om jag grupptränat men jag vill inte ha det så oflexibelt.

Precis så @Kiwifrukt
Den ridning jag gör nu är inte att betrakta som varken motion eller träning.
När jag börjar jobba igen till hösten är egentligen när det blir tufft för jag är ofta fysiskt trött efter jobbet och även om jag vet att jag borde träna för att inte bli så trött så är det lätt att tycka att man har det bäst i soffan när man är hemma.

Nu är ju min häst äldre, så ridningen är absolut motion igen, men skadan är ju redan skedd i mitt fall, och för att komma tillbaka dit jag var måste jag röra på mig mer än vad stallet ger. Dessutom påverkar min bristande kondition och styrka (främst i det benet som varit av) ridningen och framför allt tävlingarna, så även hästlivet behöver att jag tar mig i kragen. :p

• Gilla
Reactions: Ray
Här står det helt stiil just nu pga halsfluss med tillhörande penicillin. 3 dagar kvar av kuren nu och jag känner mig bra igen men jag förutsätter att man inte bör träna så länge man äter penicillin. Men på lördag ska jag försöka få till ett pass på gymmet tänkte jag. Och med lite tur kan jag kanske ta en promenad/joggingrunda på söndag.

Hur ofta?

Nu vet jag inte hur länge det är sedan du födde barn men har du kollat i någon bok om mammaträning. Både Olga Rönnberg och Lofsan har skrivit böcker med träningsschema och övningar för kvinnor efter graviditet. Jag upplever att jag har haft stor nytta av det för att lära mig att aktivera kroppen på rätt sätt och det tycker jag behövs både i vardagen och när man ska gå vidare med annan träning för att minska skaderisken.

Hur ofta?

Jag har också två täta graviditeter bakom mig. Jag gick upp en hel del i vikt, fick foglossning och fått lite besvär med ryggen som gjort att det tagit emot
att sätta igång med träningen igen.

Började med "mamma fitness, pt online" för snart 2 månader sedan och fått väldigt bra resultat och nya rutiner. Aldrig tränat styrketräning innan, förstår inte varför för det är väldigt rolig träning och passar mig.
Nu tränar jag på gym lite också men många tränar bara hemma med mamma fitness. Finns en Facebook sida, där finns lite tips på övningar för mammor bl.a.

Jag hade som plan att köra lugnt 2 gånger i veckan under december. Har fungerat okej att bromsa in kroppen, idag började jag öka vikter. I januari träffar jag en instruktör för nytt träningsprogram; vad tycker ni att man inte får missa? Idag har jag 3 benövningar, chin up, rodd, halvsittande axelpress och 3 olika övningar för triceps samt 3 olika magövningar på gymmet.
Uppvärmingen är olika och skiftar mellan löpning, powerwalk, rodd, cykling, crosstrainer och stav-maskin där man stakar sig fram.

Med andra ord så är kroppen van vid det mesta förutom marklyft och liknande.
Jag tycker att det låter som att du saknar lite axel-övningar? Det finns ju hur många roliga som helst, men så är jag också av åsikten att axlar är den roligaste delen att träna! Att jobba med rumpan tycker jag också är väldigt skoj, och även där finns det massor av övningar som verkligen isolerar och tröttar ut de olika delarna.

När det gäller uppvärmning kör jag nästan aldrig något annat än roddmaskin; jag tycker den är överlägsen när det gäller att kicka igång hela kroppen på en gång. Ska jag bara köra underkropp händer det att jag använder crosstrainern för att få lite variation, men i 9 fall av 10 blir det ett par minuters rodd som uppvärmning till alla pass.

Jag känsloäter. Nu har jag dragit i handbromsen och måste sluta med det om jag inte ska bli fet.
Men jag får ångest bara av att tänka på att bromsa intaget. Träning är inget problem.
Tips?
Och tips på nyttiga saker man kan tugga på.
Jag är också lite av en känsloätare, så jag lider med dig! Jag har tyvärr inga jättebra knep för att ta sig ur just det, men några genvägar jag brukar ta när jag är sugen på onyttigt är äppleskivor med (osötat) nötsmör, kokoschips, russin, chokladproteinpudding, rivna morötter med lite apelsinsaft samt bananchips. Allt är inte 100% dundernyttigt, men bra mycket bättre än allt annat min kropp brukar skrika efter. Även te med mjölk och en skvätt honung mättar bra och dödar det värsta sötsuget tycker jag.
Hur ofta?
Hur ofta beror på vad du har tid med, men jag skulle säga att du kan komma rätt långt på bara en halvtimme två gånger i veckan ifall du tränar på rätt sätt. Sedan hur tungt det ska kännas är en svår fråga att svara på, men väldigt generellt så kan man väl säga att kommer du upp i puls och svettas under åtminstone halva passet är det nog bra. Och så lär du dig rätt fort hur din kropp känns när musklerna är ordentligt trötta tror jag. Att köra varannan styrkeövning (t.ex. armhävningar, sit ups, knäböj) och varannan konditionsövning (t.ex. jogga på stället, burpees, sprattelgubben) brukar vara ett effektivt sätt att komma upp i puls.

Vad gäller mål så kanske det kan vara passande att först och främst ha som mål att träna t.ex. 2 gånger i veckan den närmsta månaden. När du nått dit och liksom fått lite rutin på det skulle jag sätta upp mer specifika mål - t.ex. att klara av ett visst antal armhävningar före ett visst datum, att orka göra ett visst antal burpees på en minut, att klara av att hålla plankan i x antal sekunder/minuter, orka sitta som i en stol med ryggen mot väggen i x antal sekunder/minuter... Hur mycket du satsar på beror ju jättemycket på din grundstyrka, så det bästa är nog att testa den/de övning(ar) du siktar in dig på, se hur mycket du klarar av som mest i dagsläget, och sätta ett mål baserat på det.

Jag vill också tipsa om FitnessBlender på YouTube, de har en massa bra pass som är enkla att följa tycker jag. Det finns även bra träningsböcker som nämnts tidigare (min favorit som jag ständigt återkommer till är Äta träna leva av Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik), och har du pengarna kan kanske en online-PT vara ett alternativ precis bara för att komma igång och få lite inledande tips & råd.

Årets första träningspass kan läggas till handlingarna, och det var benen som fick sig en rejäl omgång! Jag körde lite tunga knäböj vilket jag inte gjort på evigheter, det kändes lite ovant men jag jobbade mig upp till en trea på kroppsvikt + 10 (= 60 kg i mitt fall) vilket kändes tungt men bra :up:

Utöver detta blev det zombie walks, enbenta marklyft, split squats med kettlebells och kettlebell swings. Vingligt att gå hem sedan!

Blev en promenad på 2 km med hunden och barnen, inget högt tempo alltså men vi kom ut en sväng :)

Ska bli gött att träna sen! Bröst och axlar blir det idag och så lägger jag säkert till någon mer övning som är kul.

Jag har också två täta graviditeter bakom mig. Jag gick upp en hel del i vikt, fick foglossning och fått lite besvär med ryggen som gjort att det tagit emot
att sätta igång med träningen igen.

Började med "mamma fitness, pt online" för snart 2 månader sedan och fått väldigt bra resultat och nya rutiner. Aldrig tränat styrketräning innan, förstår inte varför för det är väldigt rolig träning och passar mig.
Nu tränar jag på gym lite också men många tränar bara hemma med mamma fitness. Finns en Facebook sida, där finns lite tips på övningar för mammor bl.a.
Har facebooksidan!
Du tyckte alltså pt online fungerade bra? Är rätt nyfiken på det men min sambo sågar idén totalt:D

Jag tycker att det låter som att du saknar lite axel-övningar? Det finns ju hur många roliga som helst, men så är jag också av åsikten att axlar är den roligaste delen att träna! Att jobba med rumpan tycker jag också är väldigt skoj, och även där finns det massor av övningar som verkligen isolerar och tröttar ut de olika delarna.

När det gäller uppvärmning kör jag nästan aldrig något annat än roddmaskin; jag tycker den är överlägsen när det gäller att kicka igång hela kroppen på en gång. Ska jag bara köra underkropp händer det att jag använder crosstrainern för att få lite variation, men i 9 fall av 10 blir det ett par minuters rodd som uppvärmning till alla pass.

Jag är också lite av en känsloätare, så jag lider med dig! Jag har tyvärr inga jättebra knep för att ta sig ur just det, men några genvägar jag brukar ta när jag är sugen på onyttigt är äppleskivor med (osötat) nötsmör, kokoschips, russin, chokladproteinpudding, rivna morötter med lite apelsinsaft samt bananchips. Allt är inte 100% dundernyttigt, men bra mycket bättre än allt annat min kropp brukar skrika efter. Även te med mjölk och en skvätt honung mättar bra och dödar det värsta sötsuget tycker jag.

Hur ofta beror på vad du har tid med, men jag skulle säga att du kan komma rätt långt på bara en halvtimme två gånger i veckan ifall du tränar på rätt sätt. Sedan hur tungt det ska kännas är en svår fråga att svara på, men väldigt generellt så kan man väl säga att kommer du upp i puls och svettas under åtminstone halva passet är det nog bra. Och så lär du dig rätt fort hur din kropp känns när musklerna är ordentligt trötta tror jag. Att köra varannan styrkeövning (t.ex. armhävningar, sit ups, knäböj) och varannan konditionsövning (t.ex. jogga på stället, burpees, sprattelgubben) brukar vara ett effektivt sätt att komma upp i puls.

Vad gäller mål så kanske det kan vara passande att först och främst ha som mål att träna t.ex. 2 gånger i veckan den närmsta månaden. När du nått dit och liksom fått lite rutin på det skulle jag sätta upp mer specifika mål - t.ex. att klara av ett visst antal armhävningar före ett visst datum, att orka göra ett visst antal burpees på en minut, att klara av att hålla plankan i x antal sekunder/minuter, orka sitta som i en stol med ryggen mot väggen i x antal sekunder/minuter... Hur mycket du satsar på beror ju jättemycket på din grundstyrka, så det bästa är nog att testa den/de övning(ar) du siktar in dig på, se hur mycket du klarar av som mest i dagsläget, och sätta ett mål baserat på det.

Jag vill också tipsa om FitnessBlender på YouTube, de har en massa bra pass som är enkla att följa tycker jag. Det finns även bra träningsböcker som nämnts tidigare (min favorit som jag ständigt återkommer till är Äta träna leva av Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik), och har du pengarna kan kanske en online-PT vara ett alternativ precis bara för att komma igång och få lite inledande tips & råd.
Fy. Hatar att svettas...
Men tack för riktigt bra tips!
Burpees har jag gjort en gång och att hoppa ner i planka efter tre kejsarsnitt var nog det som fick mig att inse att kroppen verkligen inte är på topp... Kan ju ha som mål att kunna göra det:D

:)
Har facebooksidan!
Du tyckte alltså pt online fungerade bra? Är rätt nyfiken på det men min sambo sågar idén totalt:D

Så bra! Även om ekonomin inte är på topp efter lång föräldraledighet har det varit så väl investerade pengar. Testade 30 dagar först och fortsatte nu med 30 dagar till.
Känns väldigt bra att de har kunskap om hur kroppen påverkas av en graviditet och att övningarna är gjorda därefter.
Man får filmer på varje övning och text med vad man ska tänka på, så det känns lätt att göra rätt och inte skada kroppen. Det är bara styrketräning med enkla hjälpmedel hemma, behövs hantlar, minibands och pilatesboll.
Har aldrig sysslat med styrketräning innan så känns bra att få hjälp med övningar och program utav proffs :)

Det är även en hel del fokus på kosten. Mer än vad jag trodde, tycker jag äter ganska nyttigt men har ätit alldeles för lite kan jag se i efterhand och för lite protein. En kostrådgivare hjälper till att räkna ut ditt behov och hur fördelningen protein, fett och kolhydrater. Man registrerar allt man stoppar i sig i deras webbapp.

Har väldigt bra stöd hemifrån med att få tid att träna och planera/laga mat, vet inte hur stor skillnad det gjort utan det stödet.
Varför sågar han idén? :)

Kan bara rekommendera. Kul att se "snabba" resultat i hur kroppen känns och ser ut, samtidigt som det känns långsiktigt hållbart och inte som vissa dieter man kör en kortare period för att sedan falla tillbaka.

Fy. Hatar att svettas...
Men tack för riktigt bra tips!
Burpees har jag gjort en gång och att hoppa ner i planka efter tre kejsarsnitt var nog det som fick mig att inse att kroppen verkligen inte är på topp... Kan ju ha som mål att kunna göra det:D
Jamen precis! Skynda långsamt och lyssna framförallt väldigt noga på kroppen, det låter ju som att den har fått gå igenom en del!

:)

Så bra! Även om ekonomin inte är på topp efter lång föräldraledighet har det varit så väl investerade pengar. Testade 30 dagar först och fortsatte nu med 30 dagar till.
Känns väldigt bra att de har kunskap om hur kroppen påverkas av en graviditet och att övningarna är gjorda därefter.
Man får filmer på varje övning och text med vad man ska tänka på, så det känns lätt att göra rätt och inte skada kroppen. Det är bara styrketräning med enkla hjälpmedel hemma, behövs hantlar, minibands och pilatesboll.
Har aldrig sysslat med styrketräning innan så känns bra att få hjälp med övningar och program utav proffs :)

Det är även en hel del fokus på kosten. Mer än vad jag trodde, tycker jag äter ganska nyttigt men har ätit alldeles för lite kan jag se i efterhand och för lite protein. En kostrådgivare hjälper till att räkna ut ditt behov och hur fördelningen protein, fett och kolhydrater. Man registrerar allt man stoppar i sig i deras webbapp.

Har väldigt bra stöd hemifrån med att få tid att träna och planera/laga mat, vet inte hur stor skillnad det gjort utan det stödet.
Varför sågar han idén? :)

Kan bara rekommendera. Kul att se "snabba" resultat i hur kroppen känns och ser ut, samtidigt som det känns långsiktigt hållbart och inte som vissa dieter man kör en kortare period för att sedan falla tillbaka.
Äh han tror väl inte på att man tränar mer motiverat utan att det är bättre att ge sig en spark i röven och bara köra.
Låter intressant när du beskriver det!

Jag hade som plan att köra lugnt 2 gånger i veckan under december. Har fungerat okej att bromsa in kroppen, idag började jag öka vikter. I januari träffar jag en instruktör för nytt träningsprogram; vad tycker ni att man inte får missa? Idag har jag 3 benövningar, chin up, rodd, halvsittande axelpress och 3 olika övningar för triceps samt 3 olika magövningar på gymmet.
Uppvärmingen är olika och skiftar mellan löpning, powerwalk, rodd, cykling, crosstrainer och stav-maskin där man stakar sig fram.

Med andra ord så är kroppen van vid det mesta förutom marklyft och liknande.

Ska man bygga ihop ett träningspass som täcker det mesta kan man tänka så här:

Underkropp: en övning där man använder benen för att dra något från golvet (t.ex. marklyft) och en övning där man trycker en vikt uppåt (t.ex. knäböj). Sen kan man gärna kombinera med en övning där benen arbetar åt olika håll (t.ex. utfall).

Överkropp: en övning där man drar något mot sig (någon form av rodd), en där man trycker något från sig ( t.ex. bänkpress eller bröstpress med hantlar), en där man drar något neråt (t.ex. latsdrag) och en där man trycker något uppåt (t.ex. militärpress).

På de sex övningarna får man med i princip hela kroppen. Du har med det mesta i ditt pass, men som Mineur sa så en övning som tar mer rakt på axlarna vore nog bra och jag saknar en bröstövning (dvs en övning där du trycker något ifrån dig). Och varför tre tricepsövningar? Jag kan tycka att isoleringsövningar är rätt onödiga för oss vanliga dödliga, om man inte har någon skada som behöver rehabiliteras eller påtaglig svaghet som kräver extra fokus. Jag tror mer på övningar som tränar många muskelgrupper åt gången, dels för att det är mer tidseffektivt och dels för att det kommer ge större genomslag i vardagen. :)

Startat året med 70 minuter ponnypromenad idag på morgonen. Valde att stanna på marken för att se hur hon reagerade efter nyår som enligt medryttarens mamma var rätt högljutt i området. Lite orolig inne men lugn när vi väl kom ut, så det var bra. :up: Ändå inser jag hur lindrigt jag kommer undan med hästar där det räcker att ta in tidigare och lämna lyset på.

Äh han tror väl inte på att man tränar mer motiverat utan att det är bättre att ge sig en spark i röven och bara köra.
Låter intressant när du beskriver det!

Hänger absolut med på tankesättet! I slutändan är det ju så att man måste motivera sig själv. Tuffast är det ju dock i början, då konditionen/styrkan inte är topp och rutinerna inte är där. Då motiverar/hjälper det mig väldigt mycket att man ska rapportera till sin pt och fylla i att man tränat, får färdiga övningar och inte vill slänga pengarna i sjön genom att inte träna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 529
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
110 873
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 413
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka