Vilat från joggingen nu sedan torsdag så gjorde en 7km-runda ikväll, är nöjd att jag tog mig runt men H-e-r-r-e-g-u-d så tungt det var Sitter nog mest i huvet, bara att jag vet att det är den längre rundan. Jag har alltid varit bäst på 5 km. Lite släppigt underlag pga snö som inte var helt packad överallt, och så hunden som ska stanna o nosa och pinka. Hade glömt min energidryck som jag alltid tar en kvart innan. Mkt att skylla på, men jag tror eg att jag bara inte är i tillräckligt bra form. Rundan tog 2-3 min längre tid än sist (barmark, utan hund) men samtidigt 3 min snabbare än sist jag sprang den med hund. så ja, what to say. Började bra och jag kände mig pigg i kroppen, men sista 2 km var jättejobbiga, gick bara på pannben. Hatar när det blir så
Hade träningsvärk sedan styrkepasset igår men inte överdrivet mkt i benen. Vet inte om det kan spela in. Isf är det väl bara att träna mer så en blir starkare.
Är i vilket fall nöjd med helgen överlag, eftersom jag rört mig mkt ändå. Blir mkt promenader nu när hästen vilar. 1,5 timme prom + 50 min styrkepass igår och 2 tim prom dag + 7 km löpning idag. Jobbar nu nätter från onsdag så blir väl kanske bara en långpromenad imorgon före jobbet, ett styrkepass hemma på tis och sedan nåt rörelsebaserat lågintensivt styrkepass tors/fre när jag jobbar natt. Får se om jag hinner få ihop två joggingrundor, får isf bli tis eller ons fm (hatar att jogga på fm, är så trött) och så sön när jag vilat ett dygn efter nattskift.
Hade träningsvärk sedan styrkepasset igår men inte överdrivet mkt i benen. Vet inte om det kan spela in. Isf är det väl bara att träna mer så en blir starkare.
Är i vilket fall nöjd med helgen överlag, eftersom jag rört mig mkt ändå. Blir mkt promenader nu när hästen vilar. 1,5 timme prom + 50 min styrkepass igår och 2 tim prom dag + 7 km löpning idag. Jobbar nu nätter från onsdag så blir väl kanske bara en långpromenad imorgon före jobbet, ett styrkepass hemma på tis och sedan nåt rörelsebaserat lågintensivt styrkepass tors/fre när jag jobbar natt. Får se om jag hinner få ihop två joggingrundor, får isf bli tis eller ons fm (hatar att jogga på fm, är så trött) och så sön när jag vilat ett dygn efter nattskift.
Senast ändrad: