träning av tvååring

_moa_

Trådstartare
Hur hårt kan man jobba med en tvååring? Jag tänkte köra in min kille och han behöver få upp flåset och lite mer muskler. Vågar man ha med honom som handhäst och kanske jogga med honom i alla fall 3 dagar i veckan? Han är shettis.
Vill ju inte göra illa honom så därför frågar jag här först;)
 
Sv: träning av tvååring

Klart du kan ha med honom som handhäst! Men va bara uppmärksam på hur mycke han orkar nu i början så du inte sätter igång honom för hårt. Börja med att ha med honom men bara i skritt ett tag så han både vänjer sig med situationen och att han ska orka.. Sen är det ju bara att jobba på. 3 dagar i veckan låter bra tycker jag...
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 361
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 607
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp