Tränger mig före 1 vecka!

Sv: Tränger mig före 1 vecka!

*kl*

Tack allihopa!

vattnet gick vid 23 tiden lördag kväll, det var rena snöstormen ute (skåne...) och sambon blev inte så lite blek när jag sa "vattnet gick..." :D jag pratade med förlossningen som bara bad mig avvakta, hade då bara lite sammandragningar...

hela natten låg jag med sammandragningar, ganska kraftiga, varannan minut, men inget mer hände. Framåt förmiddagen avtog de dock lite, men fick inte sovit en blund. Ringde förlossningen igen o de villa ha in mig för kontroll vid 14 tiden.

Allt såg bra ut, men värarbetet var "ej etablerat" som de sa så det vara bara att åka hem... de ville inte kolla om jag öppnat mig ngt pga infektionsrisken när vattnet hade gått.

Vid 7 på kvällen (söndag)började värkarna sätta in vid 1 på nattten var de 1,5 min långa och kom med 4-5 min mellanrum, så vi satte oss i bilen o åkte in igen. FY f-n att åka bil med onda värkar:crazy:
Väl inne på förlossningen avtog värk(jävlarna :mad: ) igen. Så vid 4 snåret skickade de hem oss ännu en gång *suck*
Fick dock inte sova en blund den natten heller, de ville inte ge mig någon sov-dos....

Vid 8 på måndagsmorgonen satte värkarna igång ännu en gång, vid 12 kröp jag ner i badet här hemma, hade då värkar var 5:e minut dryga minuten långa, när jag sen gick upp ur badet eskalerade det hela!

Bara att sätta sig i bilen och satt med värkar varannan minut 1,5 min långa hela vägen till förlossningen (drygt 30 min i bil...)
Väl på förlossningen kollade de mig första gången, öppen 4 cm och ctg kruvan visade kraftiga värkar! vi fick STANNA :D

Dock var bebisens kurva inte så bra så de fick gå in o ta en PH-test från hennes huvud, dock visade det utmärkta värde! jag provade lustgas men den gjorde mig bara snurrig o illamående, bad om EDA och fick det vid 16 tiden, OJ vilket himmelrike man hamnade i, jag kunde prata, sambon påstod att jag inte liknade ett lik längre utan fick lite färg:D

Bebisens kurva fortsatte dock vara dålig, så en gång i timmen var de inne och tog PH-test på hennes hjässa... Dock var det bra varje gång.

Sen vid 18 tiden gjorde BM en liten miss... hon fyllde på min EDA utan att kolla mig först... så när läkaren 5 min senare skulle ta ett ph test på bebisen ser han att jag är fullt öppen!
Men jag kunde inte krysta, det tryckte på men jag kände inte det ordentligt för att kunna krysta... så jag fick "snällt" bara ligga o vänta tills EDA´n började släppa o jag kände krystvärkarna!

Strax innan kl 20 kunde jag börja "spontankrysta" som BM sa, och kl 20.46 tittade lilltjejen ut:love::love::love:

Sen släppte inte min moderkaka ordentligt en del av navelsträngen satt fast i hinnorna så en läkare fick in o gräva med hela handen i magen på mig, kan säga att det var nog värre än hela förlossningen AJ AJ, men ut kom allt så jag slapp iaf åka på OP!

Lilla Maja såg ut som att hon hade blivit helt sönderhackad i huvudet, det blev sammalagt 6 PH testet med 2 prov varje gång, så där var ett antal märke i hjässan på henne, men huvudsaken är att allt såg bra ut o de hade koll på henne ju!

Sydde 2 stygn o förlorade 400ml blod!

Grattis till bebis !! Och bilder vill vi ha :D
Utdragen förlossning, låter tröttsamt att vara vaken så mycket innan, stackare! Men såhär i efterhand känns det alltid 'inte så farligt' :D

Grattis grattis! :bump:

Utdragen förlossning, det hade jag med. Fast jag tycker det var helt okej, för sedan när det väl satte igång på allvar gick det ganska fort för oss båda! Mina värkar startade tidigt på fredag morgon, satte igång på allvar inne på förlossningen på tisdag morgon och samma förmiddag föddes han. Ungefär samma som du alltså! Innan dess satt värkarna i hela nätterna och bara sporadiskt på dagarna, men gud så drygt det var hemma när man skulle försöka sova!

Fasen, jag längtar nästan redan till nästa gång. :o Lillen är ju inte ens 4 månader.

Som sagt så här i efterhand känns det som en smidig förlossning, speciellt efter EDA´n :D
men när jag låg hemma 2 nätter med pinvärkar kändes de inte lika "bra"

men det var värt varenda dugg, fick världens bästa dotter ju!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 018
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 609
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
337 245
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar