Tramstråden

Muhahaha! :devil:
Faktiskt så hade jag ingen aning heller :o Men svaret var en kista, en som du begravs i du vet ;):D

Haha, makes sense! :rofl:

Det kan det nog vara. :p Men jag vet inte om det har så mycket med styrka att göra som balans egentligen.
Mvh svaglorten

Det kanske är olika? Jag tycker inte det är så svårt att just balansera, det är det att hälen kommer så högt upp att det blir jobbigt att hålla benet rakt och oops, så tippar jag framåt. :o
 
Men tack! *rodnar klädsamt* Under i princip hela högstadiet och gymnasiet plus några år på högskolan var klackar alltid på, de varierade från 5 cm till ca 15 cm. I olika grovlek.

Jag äääälskar mina 13cm stilettklackar :love:

Fy fasen! :rofl:

De här är typ de mest stabila jag har, ändå tippar jag framåt i dem?! :o

1174751_10153268226805204_790083747_n.jpg
 
Det kanske är olika? Jag tycker inte det är så svårt att just balansera, det är det att hälen kommer så högt upp att det blir jobbigt att hålla benet rakt och oops, så tippar jag framåt. :o
Det är just den balansakten jag menar som inte har så mycket med styrka att göra. Det är mest att tyngdpunkten förskjuts vilket behöver kompenseras för. Typ.
 
Åååh, fiiiina! :love: Väldigt lika mina vardagsstövlar verkar det som.

Haha, jag drog på mig mina stilettklackar nu bara för att kunna kolla hur min hållning är med dem. Jag vet verkligen inte hur jag ska beskriva det. Är så naturligt för mig ju. :rofl:

Har dem ju aldrig men de är ju i alla fall fina i garderoben. :o

Jag vet hur min hållning ser ut. När jag drar på mig dem sträcker jag på benen och tänker att 'Ah, äntligen är jag lång!' - efter ett tag kommer värken i vaderna och jag börjar knäa mer och mer, plötsligt var inte benen så långa och raka längre. :D Jag börjar luta mer och mer framåt och min enorma svankrygg blir plötsligt som Quasimodo från Ringaren i Notre-Dame. :angel:
 
Men tack! *rodnar klädsamt* Under i princip hela högstadiet och gymnasiet plus några år på högskolan var klackar alltid på, de varierade från 5 cm till ca 15 cm. I olika grovlek.

Jag äääälskar mina 13cm stilettklackar :love:
:eek:
Jag tippar över eftersom jag är van vid att vila min vikt på hälen mycket tror jag så då tappar jag mest balansen och att gå på tå ser inte klokt ut i klack :rofl: Och yup, jag har dålig balans :p

Men jag älskar mina svarta kilklack skor (den enda typen av klack som inte får mig att snubbla :grin:) som är lite vintriga/höstiga - jag använder dem inte så ofta då jag blir lätt trött i fötterna men korta promenader, speciella tillfällen eller nåt så (dessutom vill jag inte slita ut dem för mycket då jag haft dem i flera år och går typ på hälen - sliiit) :love: Jag har dessutom bytt till neonrosa skosnören på dem :D:D:D
 
Jag bläddrar just nu bakåt i mitt instagram konto för att se om jag kan hitta någon bild på de skorna jag beskrev men än så länge fann jag bara denna:
10727721_290508971145858_1305605117_n.jpg

Men jag diggar det rosa :D
 
Och så fastnade jag i bilderna jag fick från min katts uppfödare från när hon var liten :love::love::love:
Visst är det en dum fråga om jag ska visa dem för er? ;)
 
1169970_698683683475533_358783962_n.jpg

Duktiga mamman med hela kullen och jag misstänker att Alice är den som ligger tredje från höger eller den första från höger.
1208239_1393391150904005_236818541_n.jpg

Här kan jag dock inte se vilken som är vilken :D:p
924797_743586482321536_375495705_n.jpg

Alla syskon! :love::love::love: Min Alice är den som är längst upp i bilden med ljusast näsa :D
1208398_545471582187947_1674397266_n.jpg

Syskonen igen och med Alice återigen på toppen av bilden :D
11372505_463325137158559_2140015169_n.jpg

Här är hon två veckor efter hon kommit hem till oss...
13414423_1577404965886141_934067537_n.jpg

... och här för fyra veckor sedan :love::love::love:
 
Oh no, jag tänkte bara leta efter den där krukväxten som jag mindes var helt ok för katter om de råkade smaka på men istället så har jag nu en lista på växter (som är helt ok för katter) som jag är sugen på :nailbiting:
- Palettblad
palettblad.jpg

- Vippjasmin eller Parfymjasmin
vippjasmin.jpg
parfymjasmin.jpg

(den blir jag lite sugen på bara för doftens skull :love:)
- Hibiskus
hibiskus_6.jpg

(har jag redan en av ... jag behöver egentligen inte en till)
- Ampellilja
ampellilja_1.jpg

(den som jag hade funderat på vad den hette :banghead: den är helt ok för katter att tugga på så jag tänkte att den kunde vara ok men nu när jag sett att det finns finare krukväxter ... och dessutom så är alice inte så sugen på att tugga på växter, hon har aldrig visat intresse för det...)
- Dvärgcissus
dvargcissus.jpg

(hmm, rätt häftiga blad men ... njäää)
- Trillingblomma
20120702y61a0758.jpg

(den är sååå häftig :love:)

... Blir alltså sugen på en jasmin och palettblad - skulle kunna bli sjukt snyggt i en kruka tillsammans också ... :nailbiting:
 
Kanske jag borde ha skrivit det inlägget någonstans i forumet Hem & Hobby :cautious: men whatever :angel: det är tramstråden, jag får göra vad jag vill :D
 
Google ... och jag fann detta :eek:
Trosor som fungerar istället för bindor/tamponger/annat.
Screen%20Shot%202015-06-17%20at%2011.20.36.png

... Fy tusan vad sugen jag blir på att prova!! Jag brukar ha bamsebindor på nätterna men likväl så hamnar det på trosan :arghh: Och the hiphugger ser ju helt ... :love:
Vill ha! :d
från: thinx - http://www.shethinx.com/

hmm... skulle ju behöva typ tre hiphuggers men de kostar $34.00 styck :cry: men å andra sidan så kan jag ju köpa bara en och ha den på nätterna ....
 
Natt-trosorna ska alltid vara de bekvämaste, @Asko! Och fin kisse. :love:

Läst om Ingmar Bergman till sommarkursen och fast det är en annan bok nu så får jag fortfarande känslan av att de försöker tala ned Federico Fellini för att höja Bergman och jag blir - som vanligt - Chris Crocker. 'Leave Federico aloooneee! :rage:'

9a6eb34f2dd3f4c03c938a327612b6e5.jpg

' Put yourself into life and never lose your openness, your childish enthusiasm throughout the journey that is life, and things will come your way.' :heart
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
736
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
88 864
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp