tralalalala! *skryt*

Milosari

Trådstartare
nu är M snart en riktig hund! igår fick hon lattja med ett gäng andra hundar samtidigt som L var där och hon bet inte ihjäl en enda! trots att hon bråkat lite med en av tikarna tidigare på träningen. FÖRSTA gången lös med en (eller ja, tre) tik(ar)! totalt var de hela sex hundar!

från tränarens utvärdering: "Vi släppte loss Minina med dom andra i Hundyran på Lekängen, och det var nyttigt för henne. Hon var väldigt osäker (raggen) men samtidigt så har hon en stark drift att hålla ihop flocken, och detta på ett ganska tufft sätt. Hon påminde faktiskt lite om en "heeler", dvs en vallhund som fångar in sina djur genom att bita i bakbenen. Minina kan inte se en springande hund utan att hon ska försöka fånga in den, och detta ställer givetvis till det för henne ibland. Men hon klarade av detta med att umgås med andra hundar i frihet på ett jättebra sätt, och hon lugnade ner sig betydligt efterhand. "

det här låtsas vi inte om för tillfället :angel: "Dock ska du vara lite försiktig med Minina och rädda hundar eller valpar - om man själv är rädd så går ett övertag ibland över i raseri. Du skall vidare aldrig lita riktigt på Minina - vi vet inte vad hon har upplevt, och därför vet vi inta alltid hur hon ska reagera. Dock vet vi att hon mycket väl klarar att man tar i henne rejält när hon uppför sig dumt. " det sista har lite med att göra med att jag blev kallad hundmisshandlare av en tant vars hund M gjorde utfall mot, jag korrigerade och hon "pep" (hon skriker som en stucken gris på bästa schäfermanér, men inte för att hon har våldsamt ont), men tanten smet innan jag ens han öppna munnen i försvar... :mad:

Sv: tralalalala! *skryt*

Visst är det roligt när man kan klappa sig för bröstet och känna stolthet över sin vovve!!!
Jag blir superstolt och förvånad över varje liten putte-grej som fungerar..

Det är klart man ska passa på att skryta när man har chansen :angel: .

Angående det där att tanten trodde att du var hundmisshandlare, har råkat ut för nästan samma sak själv.
Hade sällskap med 4 hundar varav en är unghund med en matte som inte vågar säga till hunden ordentligt.
Min labbe, som ju är en ras känd för att vara ganska glupsk, är på väg mot ett ställe med smaskigt bröd som legat ute länge och jag ryter: "går du dit stryper jag dig!" varpå hon inte går dit (såklart).
Unghundens ägare ser helt chockad ut, som om hon tror att hunden går sönder för att man ryter.... :rofl:

båda: tack! :) ja det går så jäkla bra med M nu, man kan inte tro att hon var avlivningshotad p g a hyperaggressivitet för ett drygt halvår sedan!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 600
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 556
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?