Tråkig man, vad göra

nordsvensken

Trådstartare
Min "lille" nordsvenska kille har en så fruktansvärt tråkig man. :cry: Han kliar sig inte eller så, men manen är kort, tunn, stripig, ojämn... fruktansvärd! Den växer helt enkelt inte. :( Vad skall jag hitta på? Han kan iaf inte se ut så här! Klippa? Rycka? Hur?
15236935.jpg

Visa gärna bilder på andra kallblod med korta frisyrer, också!

Sv: Tråkig man, vad göra

Jämna till den lite kanske genom att rycka den. Men klipp den inte utan ryck den!
En nordsvensk ska ha lång man tycker jag!

Jo det tycker jag också att de ska ha. Hans syster har lång, tjock underbar man, men hans växer inte. Visst kan jag rycka den jämn, men den lär inte växa mer för det... :crazy:

Ryck den inte då blir den ju ännu tunnare, klipp lite och gör lite uppklippningar så det inte blir spikrakt..

Ja den var ju ingen hit. Vad tror du om stubb?
Det är inte vad jag vill ha på en nordis, men jag tror ändå att det skulle bli snyggare med stubb än med en klippt man.

Nej den är ju inte det... :crazy:

Jag har funderat på stubb, men frågan är om det fungerar eftersom han har så grov hals...?

Ja får väl prova annars, med lite tur så växer den väl ut så småningom ;) (eller inte, med tanke på att den inte växt en cm det snaste året...)

Det är just den grova halsen som gör att han kan passa i det. Tänk på fjordingarna.

Tar du det på ditt ansvar om jag klipper stubb? ;):angel:

Vi får väl prova och se... Jag måste nog stubba kort första gången för att få den att stå upp, dock...

Vi ska klippa huliganen i morgon, vill du ha en påse tagel?
Det skulle bli skitsnyggt med lite vitt i topparna på din häst.:D

Om jag ska vara lite seriös så tycker jag att du ska stubba. Han kommer att bli mycket finare än han är nu.
Ut och klipp med dig och lägg in en bild när du är klar.:)

Jag skall väl göra ett försök ikväll... Synd att jag är så dålig på att klippa snyggt bara :crazy: Men jag lovar att lägga in bilder sedan, så ni får skratta lite :angel:

Skilj dig! :angel: :rofl:
(ja, jag missuppfattade rubriken på riktigt först :o )

Nej men kanske kan du 'rycka' den riktigt kort med trimkniv...tror det kunde bli snyggt :banana:
Klippt stubb á la fjording tror jag inte på...det är rätt få hästar som passar i det, dessutom är det väldigt svårt att klippa jämnt.

Jag måste ju dessutom få det snyggt på första försöket, eftersom hans man i princip inte växer... Vette tusan om jag vågar ge mig på det här själv... Ingen i närheten som är duktig på att klippa/rycka...? :angel:

jag ger min nordiss kiselgur. Det har gjort susen för man och päls. Den blir glasig och fin!! Sen är det bra för hovarna med! Jag såg skillnad efter ca en vecka bara.

Det är enbart taglet han har "problem" med, så jag tror inte på ngn brist. Hans päls är fin (på bilden är han helt oborstad förutom manen, och fäller som en... gnu :angel:, och är ändå blank) och han har god hovkvalite och fullt normal tillväxt på dem... Det skulle han inte ha om han hade kiselbrist, därför tror jag inte att tillskott skulle hjälpa honom, tyvärr!

Det är inte så krångligt ;)
mitt förslag är ju samma som de andra, att stubba...men att använda trimkniv ist för sax, för ett resultat som ser lite 'naturligare' ut.
Det går lika fort att skära med kniv som att klippa och det syns inte lika tydligt om man gör fel :idea:

Du kan väl testa först med trimkniv, och om det inte blir bra får du väl stubba :smirk:

Oavsett får du visa resultatet här! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 765
Senast: KesoNeso
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 950
Senast: monster1
·
Gnägg Hur friserar ni era hästars manar? Lägg gärna in bilder på hur ni rycker eller klipper! Låter ni den växa fritt är det förstås också...
2
Svar
23
· Visningar
2 660
Senast: Idas
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt för ett långt och lite rörigt inlägg, men det återspeglar väl rätt bra hur mina tankar går just nu. Min häst verkar nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 969
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka