Trailer med fronturlastning - På vilken sida kör ni hästen

Jo, skötardörren är lika stor som fronturlastningsrampen. Det är inte kombidörrar på denna Cayenne som jag shoppat.

/Lizzie

Rampen? Standard på Cayenne är två framdörrar med step up. Dvs man bara öppnar dörren och tar ut hästen utan ramp. Ingen dörr är enbart skötardörr. Man kan ha tillval med ramp men den andra dörren går väl också att använda?

Rampen? Standard på Cayenne är två framdörrar med step up. Dvs man bara öppnar dörren och tar ut hästen utan ramp. Ingen dörr är enbart skötardörr. Man kan ha tillval med ramp men den andra dörren går väl också att använda?

Ja, det är en ramp på höger sida och så är det en dörr på vänster sida. Självklart går dörren på vänster sida att få ut hästen igenom. Den är lika stor som rampen.

/Lizzie

Det jag kan konstatera är i alla fall att om jag väljer att lasta ur på vänster sida så ställer man hästen på vänster sida. Ska man lasta ur på höger sida så ställer man hästen på höger sida i trailern.

/Lizzie

Jag har frontrampen på höger. Kör islänningen på vänster då jag föredrar vänster av vältrisken som nämnts tidigare. Man får ta ner högerbommen först men det gör jag i alla fall då jag brukar ha sadelvagnen ståendes där.
Ponnyn kör jag dock på höger.. Han vill åka brett och har visat att han står bäst om han står på höger. Kan lasta ut utan att ta ned vänsterbommen då men blir lite trångt för hästen att svänga runt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag äntligen köpt mig ett släp och det blev en Star Safir med fronturlastning. Min normalt sett lättlastade häst som är van att...
Svar
12
· Visningar
4 810
Senast: Rifer
·
Hästmänniskan Jag kommer så småningom att lägga ut min häst på annons. Då han är min första egna häst så har jag av förklarliga skäl aldrig sålt häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 373
Senast: mollyphlox
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 575
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA