Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ramlade ur tråden men inte träningen. Fjällöpning hemma ikväll. Drygt 4 timmar. Är så jävla trött, kommer knappt ur soffan 😅
20220905_192100.jpg
Jag är för långsam i fötterna? Sjukt dålig utför.
 
Lite gladare idag, just beställt ett par Inov8 X-talon för Toughest (samt kommande agilitylopp).
Satt och spontangooglade lite i förhoppningen att hitta något meningsfullt att göra, något jag kanske kan klara av. Hittade Canicross, det såg ju helkul ut och något jag tror min hund skulle gilla.
 
Idag blev det bänk, press, och triceps pushdown. Satsade på fler reps snarare än tyngre i bänken, pressade i smithmaskinen och gick faktiskt till fail på riktigt för första gången, och kände på lite tyngre i pushdownen också men insåg att det inte skulle hålla genom all set och backade. Egentligen vill jag bara träna ben men🦶🔫🙄

0AC84EC0-BDE6-4463-80DA-26B2F814D241.jpeg
 
Drog av två kortare pass imorse. Så lätt att man faller ur vanorna nu när jag inte har den där augustiutmaningen längre. Jag tänkte ändra utmaningen till att lediga dagar ska ett pass läggas in, jobbdagar frivilligt men lediga dagar har jag min rutin att gå med hunden före frukost och ta ett pass direkt jag kommer in. Då är det gjort. När jag jobbar är det mesta beroende på vilken tid på dygnet jag jobbar. Kommer att bli en period framöver då jag ska flytta och greja och bo inneboende så då vet jag att det kommer bli svårt att hålla planen, så om jag är duktig före och efter kanske det blir bra ändå...
 
Var på ett pass idag. Passet i sig var bra men konditionsövningarna funkar ju aldrig för mig efter covid så blir lite deppig över att jag aldrig kan ta I utan att få andningsproblem. Kände mig gråtfärdig halvvägs in i passet men lyckades samla ihop mig och iallafall slutföra. Men kom fram till att det mest gör mig deprimerad att gå på pass så blir nog egen träning även i fortsättningen.
 
20220907_133834.jpg


Hej från hemmagymmet med sin smutsiga spegel! Var inte helt övertygad om att träning var en bra idé då det är väldigt mycket på alla fronter, men jag hade en massa stress och frustration som behövde ut så det fick bli ett kort och försiktigt pass såhär på eftermiddagen innan jag återgår till kaoset på jobbet. Jag testade att springa 500m som uppvärmning för att se hur kroppen reagerar på pulshöjning och det verkar ha gått bra. Sen blev det goblet squats, split squats med hantlar och avslutningsvis Musslan med viktplatta. Lite stretching och jobb med foam roller på det så var jag klar. Jag gick en halvtimmespromenad morse också så nu känns det som att kroppen fått sitt för dagen i alla fall :up:
 
Får man vara med här fastän man är en okunnig newbie/gymrädd sopa? :D Nu har jag iaf köpt årskort på gym, bokat gymintroduktion på måndag och är redo att komma i form igen. Har alltid haft en bra grundkondis men vill bli stark och få en mer definierad kropp. Är totalt livrädd för gym så gud vet hur det här ska gå, blir så oerhört självmedveten och mesig. Men jag ska komma över det förhoppningsvis, tycker det verkar så kul att gilla att träna!

Igår var jag iaf iväg och simmade en timme för första gången på väldigt väldigt länge, känns som en bra start.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
17 517
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 282
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 452
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 461
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp