Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår dragpass med marklyft (vågade hänga på 70 kg, heja mig osv), chins, skivstångsrodd, latsdrag, rear delts-drag i cable crossen samt bicepscurls. Var faktiskt lite trött innan passet går men kul ändå och mådde bättre efteråt!

Nu uppladdning för nytt pass efter lunch :)
 
Jaha, haft en så roligt träningsvecka och så avslutades den med att axeln sa upp sig under dagens push press :( eftersom jag är vuxen och kan hantera mina känslor och motgångar började jag gråta i omklädningsrummet :o ah well, det var väl en tidsfråga innan det skulle hända igen. Funderar på att vända mig till ännu en sjukgymnast för en second (third om man räknar naprapaten) opinion på om det finns något jag kan jobba med.
 
Jaha, haft en så roligt träningsvecka och så avslutades den med att axeln sa upp sig under dagens push press :( eftersom jag är vuxen och kan hantera mina känslor och motgångar började jag gråta i omklädningsrummet :o ah well, det var väl en tidsfråga innan det skulle hända igen. Funderar på att vända mig till ännu en sjukgymnast för en second (third om man räknar naprapaten) opinion på om det finns något jag kan jobba med.
Nämen, vad surt! Axelskador är ju tyvärr inte helt ovanliga :down: Har du någon aning alls om vad som kan tänkas orsaka det?
 
Nämen, vad surt! Axelskador är ju tyvärr inte helt ovanliga :down: Har du någon aning alls om vad som kan tänkas orsaka det?
Naprapaten kunde inte hitta något fel, sjukgymnasten sa impingement (att det är för trångt i leden ungefär) och att det inte finns något att göra för att förbättra det. Inte förrän det blir så dåligt att man måste gå in och operera.

Det som gör det svårt att hantera också är att det liksom inte kommer några känningar först utan antingen så går det bra eller så hugger det plötsligt till.
 
Tur att vi gått in i en ny månad, så att min augustiutmaning är över :o Har nämligen inte fått till annat än promenader sedan onsdag. Ons 2,5 timme i svampskogen efter jobbet + ett pass minibands, och tors något liknande då det blev att gå en mil med en kollega. Därefter jobbat 12 tim och det finns inte så mkt ork och inspiration kvar - när hunden är promenerad, middagen lagad och duschen använd är det liksom dags att sova om man ska upp kl 5 och börja om i ekorrhjulet...
 
Senast ändrad:
Kan rapportera att det gick fint att vara med på crossfit-festen idag, jag höll mig i skinnet ordentligt och hade trevligt. Kan dock inte låta bli att känna mig ledsen, frustrerad och faktiskt lite bitter över att jag inte kunde vara med på riktigt, det såg så fruktansvärt roligt ut och det var så härlig stämning. Men men, sånt är livet!
 
Kan rapportera att det gick fint att vara med på crossfit-festen idag, jag höll mig i skinnet ordentligt och hade trevligt. Kan dock inte låta bli att känna mig ledsen, frustrerad och faktiskt lite bitter över att jag inte kunde vara med på riktigt, det såg så fruktansvärt roligt ut och det var så härlig stämning. Men men, sånt är livet!
Förhoppningvis kan du ju vara med nästa gång istället ❤️
 
Förhoppningvis kan du ju vara med nästa gång istället ❤️
Ja fast grejen är ju att jag inte ska ha kvar mitt crossfitmedlemskap så himla mycket längre till, så det här kändes lite som sista chansen. Säkert därför det känns lite extra jobbigt också! Men det blir nog bra ändå ska vi se :)
 
Funderar på hur jag ska få in någon träning imorgon, ska sitta med uppsatsen några timmar på förmiddagen samtidigt som vi tvättar, sen göra lunch och sen ska jag på operan klockan 15. Men kanske får bli promenad fram och tillbaka till operan iallafall om det inte regnar för mycket.
 
Ja fast grejen är ju att jag inte ska ha kvar mitt crossfitmedlemskap så himla mycket längre till, så det här kändes lite som sista chansen. Säkert därför det känns lite extra jobbigt också! Men det blir nog bra ändå ska vi se :)


Skönt att det gick bra för dig iallafall att vara med på dina villkor! Är det någon särskild anledning till att du ska sluta med crossfit? (om du vill berätta såklart)
 
Har joggat 5 km eller mer varannan dag i 20 månader.
Har gått 10 000 steg eller mer i två år. (15-20 under 2021 och varannan dag minst 10 och varannan minst 15 i år )
Självklart har det varit tack vare att jag hållit mig helt frisk hela tiden.
Jag är lat men pannbenet är av rätt virke.
 
Ja fast grejen är ju att jag inte ska ha kvar mitt crossfitmedlemskap så himla mycket längre till, så det här kändes lite som sista chansen. Säkert därför det känns lite extra jobbigt också! Men det blir nog bra ändå ska vi se :)
Just det, förlåt, vet inte varför det hade ramlat bort ur min hjärna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
17 517
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 282
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 455
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 461
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp