Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju inte ens i närheten av allt! :p :D

Jag fingrade (precis som alla andra) på bärtry men insåg att de inte skulle få plats i min lilla trädgård och magnolian vände jag med i kassan. Jordgubbshallon lät väldigt spännande. Det fanns även ett litet slimmat växthus som jag blev intresserad av.

Jag inser att jag kommer hinna få balkongen proppfull innan jag flyttar och direkt efter flytten så ska ett stängsel sättas upp, 150 häckplantor planteras och ett antal pallkragar anläggas. Om jag inte ska behöva gräva i trädgården dygnet runt de två första veckorna så måste jag nog besinna mig när det kommer till inköpen. :p
 
Jag fingrade (precis som alla andra) på bärtry men insåg att de inte skulle få plats i min lilla trädgård och magnolian vände jag med i kassan. Jordgubbshallon lät väldigt spännande. Det fanns även ett litet slimmat växthus som jag blev intresserad av.

Jag inser att jag kommer hinna få balkongen proppfull innan jag flyttar och direkt efter flytten så ska ett stängsel sättas upp, 150 häckplantor planteras och ett antal pallkragar anläggas. Om jag inte ska behöva gräva i trädgården dygnet runt de två första veckorna så måste jag nog besinna mig när det kommer till inköpen. :p
Blomsterlandet har blåbärstry. :angel:
 
Blomsterlandet har blåbärstry. :angel:

Jag har en vän på Öland som driver en liten plantskola och hon har 20 olika sorters bärtry till försäljning. När jag har installerat mig i huset och kommit lite i ordning i trädgården så kommer det bli en tur dit. Fast bärtry blir nog lite för stort i min trädgård. Men hon har en massa andra fina och lite ovanliga växter. Kvitten ska jag iallafall få med mig därifrån! :)
 
AQKAAAACIA5odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE0Nzk0OC84LTMvaW1hZ2VfNThlYTVjOWRkZGYyYjMxMzA1OGM4MjFlLmpwZw

Första vår/sommaren i detta huset, vad är det för blomma? Lilja av något slag? :confused:
 
Hämtade gödsel idag. :D Fick mer än vad som fick plats i odlingsbädden så vi fick åka och köpa en skottkärra så jag kan flytta på högen som blev kvar. Hittade massor med larver av noshornsbagge i stacken men inga nykläckta baggar.
IMG_20170409_154522_zpshda9hbiz.jpg


Vi fick också ner en stooor gran som stått ingången till trädgården. Vuxit ganska fritt så grenarna var enorma. Men nu får vi mer kvällssol och de stackars lövträden som också stod där kanske kan återhämta sig lite. Nu ser man också de fina gamla stenarna som troligtvis utgjort grunden till ett hus. Många mer granar att ta ner, ska bli riktigt kul att få mer utsikt och luft.
 
Inser att den pion jag köpte som enligt en handskriven skylt angav att det var luktpion i själva verket är rosenpion. Kan jag förvänta mig att den doftar?

Det står inte vilken sort det är och jag köpte den mest för att de näst intill gav bort knölar under mässans sista dag. Den är vit och fylld och på bilden liknar den luktpionen "Duchesse de Nemours".
 
Jag fingrade (precis som alla andra) på bärtry men insåg att de inte skulle få plats i min lilla trädgård och magnolian vände jag med i kassan. Jordgubbshallon lät väldigt spännande. Det fanns även ett litet slimmat växthus som jag blev intresserad av.

Jag inser att jag kommer hinna få balkongen proppfull innan jag flyttar och direkt efter flytten så ska ett stängsel sättas upp, 150 häckplantor planteras och ett antal pallkragar anläggas. Om jag inte ska behöva gräva i trädgården dygnet runt de två första veckorna så måste jag nog besinna mig när det kommer till inköpen. :p
Där har du anledningen till att jag inte planterar något iår. Det och att jag får barn precis när vi flyttar :laugh:
 
@Chili Jag har inte orkat då jag fått uppfattningen att man ska mylla ner den efter blomning om man inte vill ha den överallt året efter, alternativt ta bort alla blommor så den inte går i frö. Jag kan ju ha fel. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 626
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 024
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp