Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var borta några dagar och växtvakten gjorde inte sitt jobb så nu är jag tomatlös... Är nog bäst jag petar ner några fröer till.
 
Det tog nästan 3 veckor innan mina paprikor kom upp, så håll ut. De vill gärna ha varmt när de gror, så om du har något varmt ställe ställ dom där.
Har några under växtlampa och några i såna där plastväxthus som det är varmt och fuktigt i.
Får väl försöka ha lite tålamod :p
 
Vet inte, inte så djupt. En knapp fingertopp ner och ytligare tror jag.

De är ju ljusgroende så jag bara tryckte till mina på ytan och hade vermiculit ovanpå. Jag tror de grodde efter en vecka. Peta runt lite och se om du hittar några frön och låt dem ligga mer på ytan.

Har några under växtlampa och några i såna där plastväxthus som det är varmt och fuktigt i.
Får väl försöka ha lite tålamod :p

Har du kollat jordtemperaturen? Att det är väldigt fuktigt är ingen garanti för att det verkligen är varmt i jorden.
 
Jag missade att sätta vitlöken i höstas och petade ner dem i krukor inomhus när jag ändå planterade om blommorna för typ 6 veckor sedan. Just nu är de cirka 20 cm höga och står i soligt fönster. Utetemperaturen är upp mot 10 grader dagtid (vissa varma dagar) och ner mot någon enstaka plus på natten. Vågar jag sätta ut dem? Jag är rädd att de blir alldeles för höga för tidigt om de står kvar inne. Jag vill inte heller ta livet av dem. Vad gör jag? Bor i zon (0-)1 där lagerblad och rosmarin övervintrar i rabatten.

Har en Malabarspenat som har grott och den ska nog få stå inne lite till.

Har sedan en massa blommor typ Petunia, ringblomma som jag ska så inne för att sen sätta ut. Var hittar jag Steviafrö? physalisfrö? Sötpotatisfrö? Helt enkelt det udda:confused:
 
Jag missade att sätta vitlöken i höstas och petade ner dem i krukor inomhus när jag ändå planterade om blommorna för typ 6 veckor sedan. Just nu är de cirka 20 cm höga och står i soligt fönster. Utetemperaturen är upp mot 10 grader dagtid (vissa varma dagar) och ner mot någon enstaka plus på natten. Vågar jag sätta ut dem? Jag är rädd att de blir alldeles för höga för tidigt om de står kvar inne. Jag vill inte heller ta livet av dem. Vad gör jag? Bor i zon (0-)1 där lagerblad och rosmarin övervintrar i rabatten.

Har en Malabarspenat som har grott och den ska nog få stå inne lite till.

Har sedan en massa blommor typ Petunia, ringblomma som jag ska så inne för att sen sätta ut. Var hittar jag Steviafrö? physalisfrö? Sötpotatisfrö? Helt enkelt det udda:confused:

Impecta har stevia och physalis är jag rätt säker på. Kolla med Klostra för mer udda grejor, jag tror de testat sötpotatis men den är svår här, den vill verkligen ha varmt.

Har du dragit upp petunia förut? Den är väldigt kinkig och tar tid på sig för att utvecklas.
 
Såg en graffiti-aubergine i butiken idag och fick ett akut behov av att odla själv. Är det någon som sett frön av dessa? Eller heter de något annat egentligen?
1155902_orig.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 682
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp