Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grrr. Jag som har beställt hem massor frön från GB + har massor med frön hemma sedan tidigare kunde ändå inte låta bli att köpa mer frön idag på Blomsterlandet som säljer dem till halva priset som @athena_arabians redan tipsat om för de som inte vet. :crazy: :banghead:

Som omväxling så köpte jag bara massor med blomfröer att ladda mina lådor införskaffade till vintersådd, måste köpa fler lådor! :eek: :angel: Förutom det jag planerar att ha i mina rabatter så tänker jag ha massor med blommor tillsammans med grönsakerna. Om det nu blir något av det, men hoppas går ju! :) :bump:

I helgen på jobbet tänker jag roa mig med att vika egna blomkrukor i papp av alla gamla tidningar som ligger där, hur många får man plats med i en bil tro? :idea:

Jag köpte även fyra paket med gula ärtor förra veckan och tänker odla en låda med ärtskott inne nu när grönsakerna är så sabla dyra. Kål och rotfrukter i all ära, med lite omväxling förnöjer och ärtskott som är så gott! :d

Nu sparar jag även toarullar till mina sådder, inget mer eldande med dem den närmsta tiden. :up:
 
Även jag föll för Blomsterlandets ytterst förföriska erbjudande! :laugh: Kom hem med lavendel till min rabatt men utöver det hittade jag inga perenner att dryga ut med. Tittade på backtimjan men kom på att min mor nog kan vilja skänka bort en påse eller två med det. Det blev också en fin ljust färgad ringblomma att ha ihop med grönsakerna, brysselkål, baby leaf sallat, luktärter och blomstertobak (mest för att sambon ville det). Ska kanske ta lite pumpafrön av föräldrarna också.

Chili på frammarsch, såååå skönt med något grönt i den här helt genomusla vintern. Kallt, blåsigt, ingen snö, grått och mörkt. Tur det börjar bli ljusare om kvällarna iaf!
IMG_20170201_210854_zpskzycbwj0.jpg
 
Jag försöker ha is i magen när det gäller försådden eftersom jag dels inte vill ha hela lägenheten full med små plantor när det är dags för försäljning och dels eftersom jag fortfarande ännu inte har fått reda på när vi kommer få tillträde till huset. Under tiden så försöker jag få tag på solhatten "Green Envy".
 
Jag försöker ha is i magen när det gäller försådden eftersom jag dels inte vill ha hela lägenheten full med små plantor när det är dags för försäljning och dels eftersom jag fortfarande ännu inte har fått reda på när vi kommer få tillträde till huset. Under tiden så försöker jag få tag på solhatten "Green Envy".

Samma som här då, jag vill INTE ha förra årets djungel inne! Det var så drygt att hantera den :cautious:
 
Jag planerar för odling på höjden nästa år. :angel: Typ lagerhyllor med lysrör och någon form av bricka eller plastback med lock för växterna. Plus att göra som fiffiga Sara och förså sommarblommorna i plastbackar utomhus i ett bra läge.
Ska bara komma ihåg att skriva upp så mycket som möjligt i år, ifall något går snett så vill jag kunna hitta orsaken, och hitta förbättringsmöjligheterna. I år är, trots det alldeles för stora högen med fröpåsar, lite av ett försöksår.
 
Jag håller också igen för att jag inte vill ha allt inne och snubbla över det hela.

Det får bli längre fram i vår, med lite tur kan jag byta plantor med en bekant också.
 
Drömde om hibiskusar inatt och nu under jag att jag inte har några blomfröer! Inte en enda, inte ens atlasblomna sin jag samlat fröer från i flera år. Dags att handla!
 
Drömde om hibiskusar inatt och nu under jag att jag inte har några blomfröer! Inte en enda, inte ens atlasblomna sin jag samlat fröer från i flera år. Dags att handla!

Det är fortfarande halva priset på Blomsterlandet, även i webshopen ;) Jag tror det gäller tills imorgon :)
 
Ok, nu har jag hittat massor med kul blommor! Borde kanske gå igenom och läsa vilka som trivs i kruka och välgödslad jord. Eller så gör jag som vanligt och bara går bananas och sätter allt jag hittar. Det är också en lösning.

Jag har ju två balkonger nuförtiden! En stor i väst och en liten i öst. Synd bara att jag inte kan hänga mina amplar, finns inget tak att hänga dem i..
Måste köpa balkonglådor!
Oj, och luktärter måste jag köpa! Och dahlior, jag gillar dahlior tror jag. Hade en jättesöt sort som hette mignon för ett par år sen. Kanske ska leta reda på den igen.

Nej, nu får det vara nog! :rage:
 
Här har jag läst om blomsterlandet och stoppat mig från att köpa mer fröer. Men det blev inte bättre av att sambon tyckte att vi skulle köpa mer fröer nu när vi ändå köpte oss ett växthus, så det blev mer fröer :angel:

Så idag köptes det även arbetskläder och arbetsskor inför allt trädgårdsarbete, tajta jeans är sisådär när man grejar har jag märkt :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 607
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 012
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp