Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck ! Jag visste att det fanns en anledning till varför jag älskar dom men inte har några.
Ja ja,gör väl ett försök,tillsvidare får dom bli inne blommor.
Tack :bow::heart
Men de är värt besväret. Jag impulshandlade 8 stycken förra året och så kompletterade jag med gladiolus. Det blev jättefint.
IMG_20160814_102901_zpsfwonxrbj.jpg
 
Mina fröer kom förra veckan så imorgon ska jag så chili, paprika och dvärgranatäpple. Jätteverbena och akleja (green apple) som ska ut i kylan ett tag sår jag också nu. Det andra får vänta till mars (tomater, basilika, annuella blommor mfl). Det mesta försöker jag så direkt ute. När brukar ni börja klippa era pelargoner?
 
Nej då, de kan ligga kvar. :angel: :angel: :angel:
:banghead::banghead::banghead:
Dagens läxa: Fråga innan man som idiot köper något. Fast jag har inte betalt skjortan för dom så får jag njuta en säsong så är det ok med mig.
Eller kan jag sätta dom i en kruka o ta in hela krukan till vintern? eller måste knölen upp utan jord?
 
:banghead::banghead::banghead:
Dagens läxa: Fråga innan man som idiot köper något. Fast jag har inte betalt skjortan för dom så får jag njuta en säsong så är det ok med mig.
Eller kan jag sätta dom i en kruka o ta in hela krukan till vintern? eller måste knölen upp utan jord?
Du kan ta in krukan men se till att jorden inte är blöt så de ruttnar. Ställ den svalt.

Jag har bara övervintrat gladiolus en gång och det var inga konstigheter. Det var bara att dra upp dem, klippa av det gröna och sedan lägga dem i en kruka som jag ställde i källaren. Jag minns inte om jag strödde på någon torv eller så, men det behövs inte mycket i så fall. Till våren planterade jag dem i krukor så de fick tjuvstarta innan jag planterade ut dem på friland.
 
Jag ska byta toalett hemma och funderade på var jag skulle slänga den gamla när jag kom på att jag kanske skulle ställa ut den i trädgården? Sandpappra porslinet och spraya i någon rolig färg och sen hälla jord ner i cisternen och i stolen och plantera. Tyckte det var en skit(!)rolig idé men jag är tydligen inte först med den. :laugh:

13651856_619804584849186_791420916_n.jpg
 
Någon här som bor i en högre växtzon än 1-2 och odlar saker som egentligen inte ska trivas där? Såväl grönsaker som träd mm. Såg att det finns en bok om detta som verkar jätteintressant.
 
@Squie ... stadsodling? Kolonilott? Gerillaodling? Bryta upp parketten? Låt dig inte hindras av konventionella gränser - släpp lös din inre hortoman! :D

Alltså, det började barka iväg åt fanders förra året så det kom ett klagomål från han jag bor med... Det finns dock en plan till att använda väggarna på ett nytt sätt...men...får se hur det blir med det. Det kan inte bara vara funktionellt...det måste se bra ut också. Esteten i mig talar. ;)
 
Alltså, det började barka iväg åt fanders förra året så det kom ett klagomål från han jag bor med... Det finns dock en plan till att använda väggarna på ett nytt sätt...men...får se hur det blir med det. Det kan inte bara vara funktionellt...det måste se bra ut också. Esteten i mig talar. ;)
Som lägenhetsboende hann jag med att både odla tomater, ha blomlådor, kaprifol och diverse klätterväxter i urnor och flytta ut alla växter sommartid så man knappt fick plats själv + att kattlåda med tak fick fungera som piedestal, så viss kan man gå bananas även med en liten balkong. :banana::banana::banana:
 
Senast ändrad:
Jag sitter fortfarande på mina händer jag :angel: och jag tänker INTE åka till något Blomsterland eller annat ställe där man kan köpa frön på - så det så!! :rage:
Undrar om jag ska lämna tråden också... :cautious:
:arghh::arghh::arghh:
Själv sitter jag på jobbet och dividerar med mig själv, ska jag eller ska jag inte, ska jag eller ska jag inte? Jag har en kollega som kan hålla kollen om jag smiter ut en halvtimme, ska jag vänta tills jag slutar så hinner de stänga ... :angel: :o :cautious:
 
Själv sitter jag på jobbet och dividerar med mig själv, ska jag eller ska jag inte, ska jag eller ska jag inte? Jag har en kollega som kan hålla kollen om jag smiter ut en halvtimme, ska jag vänta tills jag slutar så hinner de stänga ... :angel: :o :cautious:
Beslut beslut...:p:devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 611
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 013
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp