Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, jag vet inte om jag får till det. Odla.nu har alldeles för få fröer som inte är en jäkla mix med färger. Varför denna vurm för mixade färger i påsarna? Och sen står det inte bredden på växterna. Visst, jag kan väl mellan tummen och pekfingret säga på ett ungefär hur breda många av växterna är, men jag hade ändå velat ha den informationen.
 
VA :eek:
Menar du att du planerar INNAN inköp :eek::confused::o
Ja, faktiskt. Det är så sjukt jobbigt att stå där med en jäkla massa plantor som man inte vet var man ska sätta. Sen hade jag en idé om att skapa en plantering med ett geometriskt mönster. Men nu vet jag inte om det blir något med det. Jag får inte ihop min idé om hur det skulle kunna bli.
 
Jag känner mig osynlig här men jag testar ställa en ny fråga. :)

Någon som har koll på brysselkål? På Odla finns sorterna 'Evesham Special', 'Brodie F1', 'Nelson F1' och 'Igor F1'. Hur stor skillnad kan det vara på dem egentligen? :laugh:

Vad är det F1 betyder egentligen?
 
Planera är det du gör när du står med hela huset fullt av krukor av förodlat och trycker ner dem alldeles för tätt för det vore ju synd att slänga något.
Skicka till mig, jag har drygt 3000 kvm tomt där jag inbillar mig att jag ska ha massor med djupbäddar, kallbänkar, pallkragar, tunneltält och stort nybyggt växthus av gamla fönster. :D


Drömma är väl ok? Var ska jag annars göra av med alla mina miljarder frön ni lurat mig att köpa/beställa? O_o
Jag känner mig osynlig här men jag testar ställa en ny fråga. :)

Någon som har koll på brysselkål? På Odla finns sorterna 'Evesham Special', 'Brodie F1', 'Nelson F1' och 'Igor F1'. Hur stor skillnad kan det vara på dem egentligen? :laugh:

Vad är det F1 betyder egentligen?
På A svarar vi nej, på B vet inte och på C hybrid/korsning. :)
 
Yeah, jag har 40 000 kvm att bre ut mig på! Genast känns alla mina sådder helt motiverade och lagom. :up: Fast... jag har ju inte heller tänkt att gräva upp riktigt allt, hästarna vill antagligen gärna att jag sparar några av deras hagar. Och ridbanan får nog också ligga kvar som obrukad mark.
Det är ungefär så vi har det här också, ca 4 hektar mark men hagar och ridbana är förstås hästarnas. Det betyder inte på något sätt att jag har lite mark att tillgå för att odla på - men jag råkar ändå alltid få lite för mycket i förhållande till eventuell plan - särkilt i växthuset på 10 kvm!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 616
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 018
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp