Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är Nattljus
Ull?Vad gör man åt rådjur? Är livrädd att de ska äta upp knopparna på min ros. Har täckt ned fiberduk inatt men känns inte riktigt hållbart att hålla på så varje natt.
Jaa, kanske. Luktar det? Jag har en liten villaträdgård, vill inte ha saker som riskerar att störa grannarna.
TackDet här är Nattljus
Vad gör man åt rådjur? Är livrädd att de ska äta upp knopparna på min ros. Har täckt ned fiberduk inatt men känns inte riktigt hållbart att hålla på så varje natt.
Vet någon vad det här är för något? Min granne har fått den av en person som sa att det var squash, vilket det ju definitivt inte är . Jag tycker att det verkar vara någon ärtväxt.
Visa bifogad fil 52954
Tack, då vet vi i alla fall vad det är!Den ser ut som mina bondbönor. Det kommer bönskidor efter blommorna, sedan stora - och jättegoda! - bönor.
Vad har ni för trädgårdsplaner idag?
Kan man köpa blodmjöl i typ matbutik? Eller var hittar man det?Kommer det att vara torrt ett tag nu kan man prova med blod runt rosen, de tycker inte om det. Testa med lite blodmjöl (inte för mycket, det är ju gödning också) om du inte får tag på blod.
Det finns också Gyllebo plantskydd men det är rätt dyrt och baserat på blodmjöl.
Vill man inte strö det runt plantan kan man doppa en bit oasis i uppslammat blodmjöl och sätta på en pinne bredvid plantan.
Fryst blod kan man ibland hitta i mataffärerKan man köpa blodmjöl i typ matbutik? Eller var hittar man det?
Kan man köpa blodmjöl i typ matbutik? Eller var hittar man det?
Vad har ni för trädgårdsplaner idag?
Mig veterligen har inte tomater behov av direkt sol utan av rejält med ljus. Jag är ingen expert men för mig skulle det vara en vettig placering av plantornaEftersom jag råkade köpa fel typ av tomatfrön har jag lite problem med att rymma plantorna på min balkong.
Tror ni det är något problem att det är frostat glas där tomaterna står?
Balkongen är inglasad och den undre delen av glaset är frostat så om krukorna står på golvet är det stor delar av plantan som inte får direkt solljus. Toppen av plantan nås av det direkta solljuset. Det är ordentligt varmt på balkongen och plantorna är nu så stora att jag måste ha dom på golvet men jag är orolig att dom inte kommer sätta frukt om dom bara får sol genom det frostade glaset.Visa bifogad fil 52957