Trädgårdstråd 2020, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200618_200945.webp

Pionen överlevde 32mm regn :love:
 
Min står faktiskt på ett bra ställe och är jättelätt att hålla efter med trimmern :D
Alltså den är faktiskt inte svår att hålla efter. Men den sprider sig gärna rejält. :) Kan man klippa med gräsklippare eller trimmer kan man trötta ut dem ganska fort och gräset tar över. Väntar man tills nu när de är stora kan man också lätt rycka upp dem med hela roten. Hos mig har de dock tagit över så stora ytor att det är lite övermäktigt och inget vi orkar gå över med trimmer regelbundet. Så, jag är lite trött på dem. 🤪
 
Jag har inte gjort något sånt själv så jag vet inte vad som räcker eller hur det blandar sig, men personligen tycker jag att det verkar vara för mycket jobb för att få allt att trivas i samma, enklare att ha två separerade rabatter.
[/QUOTE
Jag har blåbär, krusbär, hallon och Björnbär i rabatt med lammöra, Jätteprästkrage och violkungsljus ☺

0h, det lät fint, du har ingen bild? :love:
 
Oh så prydligt! Mina odlingar ser ut så här...Visa bifogad fil 52803
Tack! Tycker minsann inte det är särskilt pjåkigt hos dig heller.
Alltså jag är normalt den med mest ogräs och icke prydlig odling. Att jobba hemifrån samt faktiskt bara göra jobbet istället för att tänka "det måste jag göra... I morgon" har gjort underverk för odlingen. :D så jag är ganska chockad själv!
 
Med matjorden vi fick så har det även kommit en hel del ogräs 🙈
Försökte hålla det i schack i början men då hann jag varken med det eller med att göra vid trädgården så nu har jag bytt strategi. Jag håller efter ogräset på de ställen där jag gjort klart och siktar istället på att få fler ställen klara och därmed även ogräsfria.
Man skulle kunna påstå att jag främjar våra pollinatörer 🤣🤣
2 ogräs som smugit sig in get mig tankar på om det verkligen är ogräs eller något jag borde omplacera. Den första kommer här
IMG_20200619_172404.webp
 
Med matjorden vi fick så har det även kommit en hel del ogräs 🙈
Försökte hålla det i schack i början men då hann jag varken med det eller med att göra vid trädgården så nu har jag bytt strategi. Jag håller efter ogräset på de ställen där jag gjort klart och siktar istället på att få fler ställen klara och därmed även ogräsfria.
Man skulle kunna påstå att jag främjar våra pollinatörer 🤣🤣
2 ogräs som smugit sig in get mig tankar på om det verkligen är ogräs eller något jag borde omplacera. Den första kommer här
Visa bifogad fil 52862
Och den andra (gräslök?)
IMG_20200619_172353.webp
 
Med matjorden vi fick så har det även kommit en hel del ogräs 🙈
Försökte hålla det i schack i början men då hann jag varken med det eller med att göra vid trädgården så nu har jag bytt strategi. Jag håller efter ogräset på de ställen där jag gjort klart och siktar istället på att få fler ställen klara och därmed även ogräsfria.
Man skulle kunna påstå att jag främjar våra pollinatörer 🤣🤣
2 ogräs som smugit sig in get mig tankar på om det verkligen är ogräs eller något jag borde omplacera. Den första kommer här
Visa bifogad fil 52862
Är inte det en fingerborgsblomma? Har du barn i trädgården är det en idé att ta bort den, då de är mycket giftiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
757
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp