@athena_arabians - vi fick fina frön från kungsängslilja i år, ska jag skicka några?
Ja tack
Hur gör man, sår man dem nu direkt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@athena_arabians - vi fick fina frön från kungsängslilja i år, ska jag skicka några?
Mina frösår sig själva nu, så det borde gå bra att slänga ut i rabatten?Ja tack
Hur gör man, sår man dem nu direkt?
ÅH! Jättegärna@Unafraid: Alla sätt är bra utom de dåliga
Vill du ha en rotbit i höst? Jag har en gammal bondpion som är minst 40 år gammal (jag kommer ihåg den sedan jag var liten...). Den har spritt sig åt fel håll så jag måste under alla omständigheter gräva bort en bit.
Alltså vad gör jag för fel med gräslök?
Jag lyckas aldrig få till den där tjocka fina höga löken som blommar utan det ser mest ut som för högt gräs.
De senaste åren har jag t om köpt färdiga plantor men bättre än såhär blir det inte
Visa bifogad fil 52768
Du kanske gullar för mycket med den,min som jag aldrig rört bor i en trång rabatt med ogräs och växer o blommar så det knakar.Alltså vad gör jag för fel med gräslök?
Jag lyckas aldrig få till den där tjocka fina höga löken som blommar utan det ser mest ut som för högt gräs.
De senaste åren har jag t om köpt färdiga plantor men bättre än såhär blir det inte
Visa bifogad fil 52768
Får prova att negligera denDu kanske gullar för mycket med den,min som jag aldrig rört bor i en trång rabatt med ogräs och växer o blommar så det knakar.
Får prova att negligera den
Jag har sått Twiggy förra året och det påminner om hur min planta ser ut. Mammas urgamla sortlösa gräslök är mycket kraftigare och högre.Alltså vad gör jag för fel med gräslök?
Visa bifogad fil 52768
Så här ser min ut innan jag krafsat bort lite ogräs o blommor (eller rättare sagt invasivt jävla skit)Får prova att negligera den
Har du också praktlysing överalltSå här ser min ut innan jag krafsat bort lite ogräs o blommor (eller rättare sagt invasivt jävla skit)
Visa bifogad fil 52775