Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prognosen för 2 dagar sen var att vi skulle få närmare 40 mm på typ 2 dygn - söndag kväll-tisdag nån gång. (och mitt i förra veckan var prognosen att vi skulle få regn hela midsommarhelgen)Vi ska få 37 mm regn det kommande dygnet.
Skurarna är svåra att förutspå. Hade samma typ av prognos där vi var på midsommar, det öste ner i omgångar med rejäl åska. Även här idag har det stått risk för stora regnmängder men ingen särskild regn på prognosen och det har öst ner i skurar idag.Här har SMHI lovat regn imorgon men nu är det nere på 0,2mm. Förvirrande är dock att de utfärdat en varning om stora regnmängder . Söp de på innan de gjorde den prognosen.
Min plan var att vattna ikväll för att få till bättre möjlighet för regnet att tränga ner men nu vill jag inte bredvattna om det inte blir något så
Örk vad trist, hoppas ni får lite iaf! Ser ju ut som att stora delar av södra Sverige ska beröras utom västkusten och västra Skåne.Prognosen för 2 dagar sen var att vi skulle få närmare 40 mm på typ 2 dygn - söndag kväll-tisdag nån gång. (och mitt i förra veckan var prognosen att vi skulle få regn hela midsommarhelgen)
För några timmar sen påstod de att vi skulle få 10 mm regn i morgon, nu är de nere på 5,4... Det hinner nog bli noll innan morgondagen har passerat.
Jo, så ser det ju ut.Örk vad trist, hoppas ni får lite iaf! Ser ju ut som att stora delar av södra Sverige ska beröras utom västkusten och västra Skåne.
Vi får se vad morgondagen bjuder på men de behöver helt klart uppdatera sitt system. Det lär dock regna för jag har hö på tork (torkar ensilage) som kan bli riktigt slabbigt om det kommer en skyfallSkurarna är svåra att förutspå. Hade samma typ av prognos där vi var på midsommar, det öste ner i omgångar med rejäl åska. Även här idag har det stått risk för stora regnmängder men ingen särskild regn på prognosen och det har öst ner i skurar idag.
Man kan kolla på karta i SMHI appen och då får man nog en bättre bild av vad som kan förväntas.
Här är det precis som vanligt
SMHI sa nästan 30 mm idag för ett par dagar sedan och nu har det krympt till 5 mm innan dagen är över får man vara glad om marken åtminstone blivit fuktad
Men man har vant sig och litar inte ett dugg på väderprognosen längre
Ja och nästan 30 grader varmtVi var lovade 25 mm idag. Vaknade upp till strålande solsken. Nu säger prognosen 0mm en vecka framöver.
Vilken karta den med radarbilder? Regnvädren liksom krymper och poff så är de borta innan de når hitSkurarna är svåra att förutspå. Hade samma typ av prognos där vi var på midsommar, det öste ner i omgångar med rejäl åska. Även här idag har det stått risk för stora regnmängder men ingen särskild regn på prognosen och det har öst ner i skurar idag.
Man kan kolla på karta i SMHI appen och då får man nog en bättre bild av vad som kan förväntas.
I SMHI appen finns det längst ner kartor. När man är inne där kan man välja olika kartor nere till höger på lagersymbolen, tex nederbörd eller radar/blixt för åska. Då kan man se de senaste timmarna och typ 12 h framåt eller något sådant. När man ser hur ovädret är planerat att röra sig kanske man lättare kan uppskatta om man själv nås av regnet eller om det troligtvis delar sig. Hos oss så får vi oftast regn om det kommer från väst-sydväst som nu, men kommer det från sydöst är det mer sannolikt att det delar sig och vi får inget regn men 5 mil söderut får de översvämning.Vilken karta den med radarbilder? Regnvädren liksom krymper och poff så är de borta innan de når hit
Bor du nära mig? Låter så, samma siffror typ...Här är det precis som vanligt
SMHI sa nästan 30 mm idag för ett par dagar sedan och nu har det krympt till 5 mm innan dagen är över får man vara glad om marken åtminstone blivit fuktad
Men man har vant sig och litar inte ett dugg på väderprognosen längre