Oj det var dyrt, du får ha en isolerad och ta frön från den till nästa år, säljer på svarta marknaden...Vanilla. F1-hybrid.
Det är den finaste tagetesen och den enda som duger för mig. Priset var 49 kronor för 10 frön.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj det var dyrt, du får ha en isolerad och ta frön från den till nästa år, säljer på svarta marknaden...Vanilla. F1-hybrid.
Det är den finaste tagetesen och den enda som duger för mig. Priset var 49 kronor för 10 frön.
Jag tror inte att frön från F1-hybrider går att få som moderplantan, hur man än gör.Oj det var dyrt, du får ha en isolerad och ta frön från den till nästa år, säljer på svarta marknaden...
Beror mycket på vad det är för blomma. De är olika känsliga.En fråga om avhärdning.
Jag har mest odlat gurka och tomat innan, och de har jag haft inne tills det börjar bli riktigt varmt ute (minst 10 grader dygnet runt, helst betydligt mer)
Men - iår är det väldigt mycket blommar. Rent generellt - är de lika känsliga mot kyla? Lika känsliga mot sol? Eller jag kan börja avhärda dem tidigare än gurka/tomat?
Odlar du tomater i år igen hur mycket fick du förra åretOmplantering av tomater bla,jag har aldrig sått i såjord tidigare, nu ser dom för jäkliga ut,långa o slaniga så det är dags att plantera om o ner dom,kan jag göra det i såjord med eller ska jag ta den vanliga jorden?
Tänkte inte på att det var en F1 hybrid.Jag tror inte att frön från F1-hybrider går att få som moderplantan, hur man än gör.
Jag som inte ens sår mina gurkor förrän i april .Jag börjar bli lite stressad. Vill få ut plantorna!
Visa bifogad fil 47584
8st persikotomater, och ett gäng tomatillo,men där tänkte jag spara 2 kanske eller bara en o skänka/sälja/döda restenOdlar du tomater i år igen hur mycket fick du förra året
Jag sätter dom i vanlig jord vid omplantering
Eller ja jag blandar köpejord med gödselstacksjord
OJJag börjar bli lite stressad. Vill få ut plantorna!
Visa bifogad fil 47584
Precis. Jag hade för bråttom.Jag som inte ens sår mina gurkor förrän i april .
Såjorden är bara för att de ska fåm ycket rötter precis i början (leta efter näringen).Omplantering av tomater bla,jag har aldrig sått i såjord tidigare, nu ser dom för jäkliga ut,långa o slaniga så det är dags att plantera om o ner dom,kan jag göra det i såjord med eller ska jag ta den vanliga jorden?
SäljerVisa bifogad fil 47593
Skulle bara testa om jag kunde ta tillvara några frön från förra årets vinbärstomater. Tänkte så i god tid för att ta tid att så en andra och tredje omgång om de grodde dåligt. Slängde i några frön i en mjölkkartong och de måste ha grott nästan allihop. Efter omplantering (där jag faktiskt sorterade bort några små ) har jag nu 33 tomatplantor (+3 precis satta gurkfrön, försökte begränsa mig lite där!)
Jaha, vad gör jag nu?