Alltså, det där kan du ju ta betalt för! (Om du fyller på med rosor igen, alltså. Den taggiga sorten.) Äventyrsland!Halva min tomma rabatt. Rosenbuskar och rutschkana var inget vinnande koncept.
Visa bifogad fil 165003
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, det där kan du ju ta betalt för! (Om du fyller på med rosor igen, alltså. Den taggiga sorten.) Äventyrsland!Halva min tomma rabatt. Rosenbuskar och rutschkana var inget vinnande koncept.
Visa bifogad fil 165003
Ja, hela det som syns på bild och lite till. De levde i allra högsta grad innan jag grävde upp dem och dumpade i skogen.Var det rosor här tidigare? Har de dött eller du flyttat på dem?
När brännässlorna kom tyckte jag det blev lite väl äventyrligt..Alltså, det där kan du ju ta betalt för! (Om du fyller på med rosor igen, alltså. Den taggiga sorten.) Äventyrsland!
Vad ska du ha där istället?Ja, hela det som syns på bild och lite till. De levde i allra högsta grad innan jag grävde upp dem och dumpade i skogen.
Kanske ska tillägga att de inte blommade så mycket.
När brännässlorna kom tyckte jag det blev lite väl äventyrligt..![]()
Jag känner mig ändå lite skeptisk. Står väldigt mycket "osv"..
Det är bara rådjuren jag vill skydda mina växter från. Andra djur är välkomna (nåja, inte grannens katt, som bajsar i rabatterna). Rådjuren får gärna vara i närheten, bara inte i rabatten.
De har till och med ätit upp penseer som stod en bit upp i trappen på framsidan..
Ja, jag misstänker också det - hur skyddar man sig bäst mot dem?
Jag vet inte. Tänkte nog bara bomba på med alla frön jag sparat genom årenVad ska du ha där istället?
Kanske några tåliga perenner men kanske inga blommor alls närmast rutschkana?
Halva min tomma rabatt. Rosenbuskar och rutschkana var inget vinnande koncept.
Visa bifogad fil 165003
Jag har fått råden "så tidigt som möjligt när jorden går att bearbeta, men helst när risken för frost är över".När är det dags att sätta lök i pallkrage?
Men hjälp det säger mig ingenting typJag har fått råden "så tidigt som möjligt när jorden går att bearbeta, men helst när risken för frost är över".Och den röda 1-2v efter den gula.
Förra året petade jag ner sättlöken i början av maj, i år funderar jag på om jag skulle göra det imorgon...![]()
Nejmen precis!Men hjälp det säger mig ingenting typ
Jag tror jag sätter den idag, det värsta som händer är att det inte blir något. Har både röd och gul. Orka vänta liksom![]()
Ja, det är hopplöst att navigera bland alla "ska". Verkar finnas lika många som det finns odlare..Nejmen precis!Jag blir bara förvirrad när jag försöker läsa på hur man "ska" göra!
Om de utsätts för frost kan de gå i blom har jag hört, och den röda är lite känsligare för det. Men jag tänker köra fiberduk på mina och hoppas på det bästa.
När jag bar barn (vi pratar 60-talet) hade vi en gunga i ett av våra äppelträd. Tror inte det tog nån skada. Och jag var aldrig med om att få ett äpple i huvetFunderar om man kan sätta upp en gunga i ett äppelträd. Till nästa sommar inte nu. Men jag gillar framförhållning när det gäller trädgården
Eller är det taskigt mot trädet. Hmm…
Och riskerar man kanske få äpplen på sig så blir hjälm på
Har gödslat alla rabatter nu iaf. Och planterat ut ett gäng narcissister