Trädgårds- och odlingstråden 2025

Var det rosor här tidigare? Har de dött eller du flyttat på dem?
Ja, hela det som syns på bild och lite till. De levde i allra högsta grad innan jag grävde upp dem och dumpade i skogen.
Kanske ska tillägga att de inte blommade så mycket.
Alltså, det där kan du ju ta betalt för! (Om du fyller på med rosor igen, alltså. Den taggiga sorten.) Äventyrsland!
När brännässlorna kom tyckte jag det blev lite väl äventyrligt.. :sneaky:

Ja, hela det som syns på bild och lite till. De levde i allra högsta grad innan jag grävde upp dem och dumpade i skogen.
Kanske ska tillägga att de inte blommade så mycket.

När brännässlorna kom tyckte jag det blev lite väl äventyrligt.. :sneaky:
Vad ska du ha där istället?
Kanske några tåliga perenner men kanske inga blommor alls närmast rutschkana?

Planterat penséer och påskliljor i blomlådor och krukor. Man blir glad bara man tittar på blommorna tycker jag :)
Härligt att byta ut den stendöda ljungen, den gjorde ingen människa glad längre...

Jag känner mig ändå lite skeptisk. Står väldigt mycket "osv"..

Det är bara rådjuren jag vill skydda mina växter från. Andra djur är välkomna (nåja, inte grannens katt, som bajsar i rabatterna). Rådjuren får gärna vara i närheten, bara inte i rabatten.
De har till och med ätit upp penseer som stod en bit upp i trappen på framsidan..

Sprid ut blodmjöl eller blod (måste upprepas vid regn) samt strössla rå fårull nära ställen du inte vill ha kräken. Det är det enda som fungerat för mig.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
16
· Visningar
447
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
668
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång... 98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
74 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka