Här kommer jag igen med nybörjarfrågor

Jag fick hjälp av er med mina murklockor för ett tag sedan. En av dem verkar ha överlevt vintern fint, den andra ser ledsen ut. Jag upptäckte till min fasa att den rabatten har blivit en katt-toalett

Det riktigt stank kiss när jag vattnade häromveckan. Kanske är den ena blomman ihjälkissad, men det finns fortfarane enstaka små gröna blad, så jag har fortfarande hopp. Täckte all synlig jord med tegelskärvor, hoppas att det ska göra att katterna lämnar det ifred
Men jag har också försökt odla vallmo. Vanliga frön från affären, i såna där nedbrytbara krukor, för jag vet att de är så ömtåliga innan de blir stora, så jag tänkte att när de vuxit upp skulle jag helt enkelt gräva ner krukorna ute och hoppas att blommorna fröar av sig.
Först grodde det så fint i nästan alla krukor! Jag har hållit jorden fuktig med sprayflaska morgon och kväll, ställt ut dem i ljuset på dagarna, inne på nätterna. Men när de nått typ 3cm höjd bara dör de. Poff. Fina på kvällen, helt platta och döda på morgonen

Vad gör jag för fel?
Har också strött ut en hel massa frön till olika ängsblommor, ni vet en sån där påse med olika i, lite överallt i trädgården. Jag hoppas att åtminstone något överlever. Men jag har nog en förbannelse över mig eller nåt. Det enda som växer är gräs :P