Grunda alla krukor med en bit markduk så slipper du problemet framöverFast alltså, de är i hela krukan.. Överallt! Fattar inte att de trivs, jag vattnar ju som sagt igenom dem dagligen..
Ska testa kanel och kaffesump.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grunda alla krukor med en bit markduk så slipper du problemet framöverFast alltså, de är i hela krukan.. Överallt! Fattar inte att de trivs, jag vattnar ju som sagt igenom dem dagligen..
Ska testa kanel och kaffesump.
Det kommer dröja innan jag planterar om dem.. Men till nästa gång!Grunda alla krukor med en bit markduk så slipper du problemet framöver
Jag lärde mig förra sommaren och tänker att allt jag planterar nytt och planterar om får en skvätt markduk i botten. I år tror jag inte att det bor myror i någon kruka sen upplevde jag inte att det var ett så stort problem heller när dom gjorde det. Något man kan göra är att ställa krukan på ett fat och hålla det vattenfyllt några dagar och vattna växten ordentligt, då vill dom inte bo kvar heller. Det är få växter som far illa av att vara dränkta ett dygn eller tre.Det kommer dröja innan jag planterar om dem.. Men till nästa gång!
Jag har ju myror i singeln inne i växthuset med, mellan singel och markduk. Vette fan om jag orkar plantera om fem träd bara för att..Jag lärde mig förra sommaren och tänker att allt jag planterar nytt och planterar om får en skvätt markduk i botten. I år tror jag inte att det bor myror i någon kruka sen upplevde jag inte att det var ett så stort problem heller när dom gjorde det. Något man kan göra är att ställa krukan på ett fat och hålla det vattenfyllt några dagar och vattna växten ordentligt, då vill dom inte bo kvar heller. Det är få växter som far illa av att vara dränkta ett dygn eller tre.
Som sagt, jag har inte upplevt att växterna skadas. Men har du vatten på fatet? Är fatet vattenfyllt så tar dom sig inte in. Men det är en kortsiktig lösning för att bli av med dom. Jag har även ställt upp krukorna på distanser, vilket har fungerat hyfsat.Jag har ju myror i singeln inne i växthuset med, mellan singel och markduk. Vette fan om jag orkar plantera om fem träd bara för att..
De står på fat. Hjälper inte.
Får testa om jag kan få upp dem på ett snyggt sätt.Som sagt, jag har inte upplevt att växterna skadas. Men har du vatten på fatet? Är fatet vattenfyllt så tar dom sig inte in. Men det är en kortsiktig lösning för att bli av med dom. Jag har även ställt upp krukorna på distanser, vilket har fungerat hyfsat.
Haha, det är typ så jag hanterar hela sommarhalvåretDagens tips!
Visa bifogad fil 149371
Visste att jag borde ha kartgallrat och klippt lite mer i det här trädet
Visa bifogad fil 149374
Rekordskörd och jättemycket regn som både tynger och mjukar upp jorden var mer än det tålde. Stammen lutade omkring 45 grader med majoriteten av grenarna ytterst så det var kanske dödsdömd men jag grämer mig ändå...
Ja, det här var rejält gammalt också, tror det är med på en gammal flygbild från 50talet.Samma hände mig med mitt ena gammelträd när jag var borta hos särbon i helgen Ledsamt men inte förvånande, vi har väntat på det i många år samt att jag inte orkat beskära det tillräckligt.
Men båda gammelträden är äldre än vad är och jag blev 50 förra augusti...
Oj vilket fint växtstöd!Visa bifogad fil 149395
Köpte en pion på chans förra sommaren, hade ingen aning om hur den såg ut. Det var en enorm rotklump, det blev fantastiskt lyckat
Tack! Sambon har tillverkatOj vilket fint växtstöd!