Åt mina första 100/1000-tomater idag och blev barnsligt lycklig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kantnepeta är det som jag ska plantera framförFörsta dagen det inte regnar på jag vet inte hur länge och det börjar bli dags att ta sig an roshäcken.
Har sått blommor som ska få bo framför (har glömt namnet men fick tips av er blå perenner ).
Har även dragit bort den gamla rabattkanten som ju inte gjort ett jota mot gräset och en ny står i en låda här hemma. Tanken är att jag ska gräva bort allt ogräs runt rosorna, försöka få dit en markduk och sedan plantera blommorna jag sått.
Frågan är om det djup den har idag är tillräckligt eller om det måste vara mer?
Visa bifogad fil 149481
Jag har fått reda på att man inte får ta alla utan måste lämna en del, minns inte om det var 1/3, pga att det sitter blad på blomskaften och om man tar så många blad riskerade blomningen bli sämre nästa år.Jag tar in massor av pionblommor, det är väl snarare bra för plantan att slippa sätta frö, det tar energi.
Tråkigast med pioner i vas är bara alla dessa små myror som följer med in.... De tycks älska pionernas nektar. Jag får utföra ständiga räddningsaktioner (så lämna kvar en blomma eller två därute, dit du kan sätta tillbaka myrorna!).