Tack! Kanske kan vara nåt!Jätteverbena är så.fobg tillsammans med Dahlia!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Kanske kan vara nåt!Jätteverbena är så.fobg tillsammans med Dahlia!
Har du testat ferramol? Har just börjat sprida ut det själv. Återstår att se om det ger resultat men det ska tydligen kunna fungera braS n i g l a r.....
Jag vet inte om jag kommer att få nån skörd av mina odlingar överhuvudtaget om det fortsätter såhär... Har testat tre olika sorters snigelkanter på mina pallkragar men ingen funkar till 100%.
Såg att du kunde läsa fast jag misslyckats skriva ett låsbart inlägg jag planterar alltid ihop med jätteverbena i alla fall!Tack! Kanske kan vara nåt!
Det var ju lätt att förstå. Nu däremot fick jag gå tillbaka och kolla innan jag förstod att inlägget inte var låst på något visSåg att du kunde läsa fast jag misslyckats skriva ett låsbart inlägg jag planterar alltid ihop med jätteverbena i alla fall!
Ja det där sista inlägget förstod jag inte heller först...Det var ju lätt att förstå. Nu däremot fick jag gå tillbaka och kolla innan jag förstod att inlägget inte var låst på något vis
Alunrot - på en gård i min vänkrets kallas den Höjskära, efter en gammal släktings namn på den.Planterade om lite på plantor som stått i andra krukor/väntat på sin plats. Blev väldigt nöjd så lägger upp en bild,...men kanske några här inne i tråden behöver se bort pga är en del alunrot med på bilden
Visa bifogad fil 147716
Sånna har jag nog aldrig sett, fina Har du sått från frö?Mina ringblommor är ca två centimeter höga. De verkar inte vilja ta sig..
Något som däremot frodas är mina kärleksblomster.
Visa bifogad fil 147776
Svarta vinbär brukar vara enkla. Både att odla och föröka. Två av mina är helt enkelt avläggare. Har lyckats rota sticklingar ute i landet också.Nu har jag fått ner vinbäret i jorden. Hoppas den klarar sig!
Grävde ett ca 40 cm djupt hål, fyllde med jord och bokashi. På med kragen och fyllde den med jord. Ner med plantan, vattna och klart!
Visa bifogad fil 147736
Liten och tanig men kommer förhoppningsvis växa till sig.
Nu är min hemmagjorda jord slut. Har inte ens nått att blanda bokashin med..
Ja, tror det var Nelson Gardens frön. Tappade i hela påsen och hade inte hjärta att gallra när de väl groddeSånna har jag nog aldrig sett, fina Har du sått från frö?
Här dör de som flugor.. Det här är tredje plantan jag provar med. Vet inte varför, men nästan allt jag planterat på baksidan dör.Svarta vinbär brukar vara enkla. Både att odla och föröka. Två av mina är helt enkelt avläggare. Har lyckats rota sticklingar ute i landet också.
Jordprov?Här dör de som flugor.. Det här är tredje plantan jag provar med. Vet inte varför, men nästan allt jag planterat på baksidan dör.
Funderar på det.Jordprov?