Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg några tidigare i våras, men den torkan kom här jag inte sett några. Skönt!Hur har ni det i torkan med mördarsniglar?
Kom på att jag inte sätt någon än i år
Framförallt är det viktigt att inte använda spridare, när vattnet sprutas ut i luften avdunstar stora delar av det långt innan det når marken. Mycket avdunstar också från bladen när det landar där. Så att vattna jorden är viktigt för att inte "slösa" med vattnet. Jag önskar att det fanns ett allmänt gräsmattevattnarförbud och ett förbud mot att fylla poler med vatten.Tack, då fortsätter jag med kvällsvattning.
Hörde på radion att grannkommunen går ut med en vädjan till folk att använda mindre vatten. Snart kommer det hit med.. Och inget regn i sikte..
Har trampat ihjäl typ en varje kväll. Hoppas på att resten är stendödaHur har ni det i torkan med mördarsniglar?
Här är de ännu inte sedda ens i singularis. Mina tusentals vinbärssnäckor är också frånvarande, men de har jag sett en och annan trycka i skuggan på stora stenar i skogspartierna.Har trampat ihjäl typ en varje kväll. Hoppas på att resten är stendöda
Nu har jag hittat insynsskydd, men, det verkar vara för bra för att vara sant. Någon som kan hjälpa mig att kolla upp om företaget är legitimt?
Insynsskydd Grönt
Tre dagars rotblöta med vattenspridaren uppskattades av plocksalladen.Mina odlingslådor med diverse sorters sallad, rödbeta och morötter tar sig inte alls. Spenaten blev det aldrig något av trots att jag sådde i rätt tid och nu har jag fått ge upp och så om salladen. Jag har solcellsdriven droppbevattning men är inne på att det är det som är felet i torkan. Idag har jag gått över till vattenspridaren. Återstår att se om rotblöta hjälper.
Hur har ni det i torkan med mördarsniglar?
Jag hoppas på att dom fortsätter hålla sig borta här. Här att dom faktiskt minskat i antal sedan torkan 2018 och inte kommit upp i antalet dom kunde komma i innan den torkan.Jag tog ett gäng små för några veckor sedan, flera var som målsökande zombier på väg mot dahliorna, men efter det har jag trots letande gått bet. Här var torrt långa perioder förra sommaren också, men då var det precis som att de hade fått hållas för länge för tidigt på säsongen, och sedan fortsatte de välla fram trots både torka och värme.
Så fick bli lite nya örter då... ny basilika hoppas dill och lakrits klarar sig... lakrits ört var slut men fanns apelsin tagetes....Hade planterat lite örter häromdagen.... Igår var det som vanligt... idag var basilika helt borta dill upprivet och lakrits ört upprivet....