Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blommar min Akleja för 1a gången, där jag fått avelsmaterialet av @Lillgrådis
En riktig lussommar i år. Har löss på så mycket så orkar inte dock verkar liljebaggarna inte gjort entré änSåg alldeles för många gula löv under mitt Czar-plommon imorse. Ruskade lite på trädet och det rasade mer.
Tittade noggrannare och hela trädet är lusangripet och kladdigt. Spolade med kallvatten ikväll och det verkar som karten klarar sig?
Jag klippte gräsmattan bara på vissa ställen i maj. Sen har jag inte klippt mer. Gräset är i stort sett borta men jag har massor av prästkragar och annat i grupper. Ser ut som en torr äng.
Tack och lov har bäcken inte torkat så jag kan vattna med bäckvattnet. Har tack och lov också en riktigt bra borrad brunn. Men allt är så torrt. Man får gräva en bra bit ner för att hitta markfukt.
Satte ut squashen idag. Grävde gropar som jag flera gånger fyllde med vatten . Sen satte jag i plantorna och vattnade mer. Nu håller jag tummarna att de inte blir brända av solen.
Vi skall få 8 mm den torsdagen............ jag skall dansa regndansJag tror det när jag ser det, men tänk om åtminstone nåt av detta blir verklighet
Här har det varit tomma löften i flera veckor. Vi ska få regn på Lördag... sägs det. Vi skulle också få regn förra måndagen, och onsdagen...Jag tror det när jag ser det, men tänk om åtminstone nåt av detta blir verklighet
Absolut jag hoppas på det jag med........Här ska de komm lite regn nästa vecka med mest på midsommarafton över 10 mm iaf då är jag hemsk som tycker det är oki?
Jag skulle jubla och stå ute i regnet och sjunga högt av glädje om det händeHär ska de komm lite regn nästa vecka med mest på midsommarafton över 10 mm iaf då är jag hemsk som tycker det är oki?
Verkligen mycket löss! På allt utom flädern, det enda som hade löss förra året..En riktig lussommar i år. Har löss på så mycket så orkar inte dock verkar liljebaggarna inte gjort entré än
Ja. Jag tycker att du ska tycka att det ska komma mer och bli lite besviken om det bara kommer 10 mmHär ska de komm lite regn nästa vecka med mest på midsommarafton över 10 mm iaf då är jag hemsk som tycker det är oki?
Jooo iofs!! För min del kan de komma mer, massa mer. Men inte som i augusti för 2 år sen tack. nån måtta får det vara.Ja. Jag tycker att du ska tycka att det ska komma mer och bli lite besviken om det bara kommer 10 mm
Vad är det för ängsfröblandning?Hur i hela fridens dagar kan en ägnsfröblandning innehålla dylikt?
Visa bifogad fil 121317
Såg bladen tidigt och tänkte att det kan ju bara inte vara lupin i en sån blandning mtp att de är invasiva och bör utrotas i mesta möjliga mån.
Funderade lite och kom fram till att det måste ju vara något med liknande blad, men nu är det uppenbart vad det är för något = projekt utrota lupiner från lilla blomsterängen måste planeras och utföras!!
Hur i hela fridens dagar kan en ägnsfröblandning innehålla dylikt?
Visa bifogad fil 121317
Såg bladen tidigt och tänkte att det kan ju bara inte vara lupin i en sån blandning mtp att de är invasiva och bör utrotas i mesta möjliga mån.
Funderade lite och kom fram till att det måste ju vara något med liknande blad, men nu är det uppenbart vad det är för något = projekt utrota lupiner från lilla blomsterängen måste planeras och utföras!!
Min granne ropade frågande när jag angrep lössen i plommonträdet med vattenslangen, hoppas hon inte blev blötEn riktig lussommar i år. Har löss på så mycket så orkar inte dock verkar liljebaggarna inte gjort entré än