Ok perennprat, haka på den tråd du vill av de jag slänger ut
Jag vet nog inte vilka rabarber jag har helt enkelt. Har en från svärmor, en från en tjej i ridgruppen och en rödstammad jag köpte förra året. Älskar rabarber.
Har gula hallon och hösthallon.
Har rosenkvitten speciellt för frukten som är supergod, och blåbärstry. Tre päronträd -älskar päronträd, varav två helt nya från förra året och har problem med pollineringen! Vet inte vad som pollinerar dem och kanske måste köpa ett fjärde eller ympa för att pollinera Esperens herre som jag kanske har. Mitt plommonträd ger aldrig frukt och vet inte vad det är för sort.
Har akleja Nora Barlow och kan inte ha andra, rädd att de korsar.
Älskar gammeldags rosor bäst och har några sorter, inte mycket att skriva om.
Mina rudbeckia mår halvtaskigt trots att jag älskar dem, förgätmigejen har jag inte sett sedan förra året, men gullvivorna kommer fint. Pioner har jag tre, minns inte vilka. Älskar höstanemon och vill ha en "skånsk trädgård" i zon 3, men har problem med stormhatt, älskar men som tog för mycket plats och gav bort och riddarsporrar vill ha men viker sig. Har tung lerjord och måste fixa den innan jag får in mer perenner. Grönsakerna hänger i pallkragar och är då inte lika brydda.