Den här tråden borde märkas som farligWow
Not to self; måste köpa hängbegonior - vita - gärna Cascada white...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här tråden borde märkas som farligWow
Not to self; måste köpa hängbegonior - vita - gärna Cascada white...
Så fina! jag köpte en planta i veckan, osäker på var den ska bo. Hur står dina?Visa bifogad fil 117219
Är kanske i år året då jag äntligen vågar skörda ett ramslöksblad eller två?
Så fina! jag köpte en planta i veckan, osäker på var den ska bo. Hur står dina?
Mina kom första sommaren efter och det var också vara mindre rotdelarNågon som vet hur lång tid det brukar ta innan en pion blommar efter att man flyttat dem? Kan det ta sig redan denna sommaren?
Ser nämligen att pionen som jag grävde upp från mammas trädgård börjar komma upp här i trädgården med flera, fina skott. Det trodde jag aldrig! Det var nämligen torrt och stenigt när jag grävde upp den hos mamma, med massa igenvuxen sly över pionen. Jag fick alltså med mig väldigt små rotklumpar i delar och inte alls sådär stor rotklump som rekommenderas när man ska flytta en pion. Men jag såg fina ögon på alla rotklumparna så jag tänkte Äh, jag provar sätta ner dem under jord. Och nu har de tagit sig så fint! Men kanske dröjer blomningen ändå?
Gjorde exakt samma idag! Plus hämtade brunnen hästgödsel, fantastiskt fin.Gödslat vitlöken och rabarbern och ska ge mig i kast med att trimma lavendelplantorna.
Vad tror ni, kan man så luktärtorna på friland istället för förodla. Lyckas aldrig bra med vare sig förodling eller utplantering och läste idag om en som sått på friland och fått i princip samma blomningstid som förodlad. Det skulle lösa ett antal problem för min del... som platsbristen och ja eventuellt även det dåliga resultatet jag brukar få.
Tack då testar jag det i årDirektsådd funkar utmärkt.
Jag har insett att det finns många fler blommor och grönsaker som går utmärkt att direktså än jag trodde! Beroende på zon givetvis, men mor min direktsår till exempel solrosor i norra västerbotten, och detsamma med luktärtor och sockerärtor mfl.Tack då testar jag det i år
Jag gjorde det ifjor men inte mamma, vi använde samma frön. Vi tyckte båda två att mina plantor blev mer robusta, så nu gör vi det båda två i årVad tror ni, kan man så luktärtorna på friland istället för förodla. Lyckas aldrig bra med vare sig förodling eller utplantering och läste idag om en som sått på friland och fått i princip samma blomningstid som förodlad. Det skulle lösa ett antal problem för min del... som platsbristen och ja eventuellt även det dåliga resultatet jag brukar få.