Du har ett så fint växthus! Och stort! Hela min trädgård ser ut att rymmas i ditt växthus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja sallad verkar vilja ha lite svalare klimat och massor av vatten.Jag tycker att jag har testat att så tidigt Jag tror att det kan vara läget som dödar den. Så fort solen kommer fram så blir det bakugnsvarmt även om det bara är 15 grader. Nu har jag sått igen och hoppas på en molnig och sval maj månad.
Kan hända att jag bockar av Yellow brandywine, San Marzano och BumblebeeJag fuskinförskaffade två paprikaplantot i lördags pga för sent att så. Hade även tänkt köpa chili men hittade inga roliga sorter.
Det blev en riktig trädgårdshelg där jag avlövade rabatter, plockade lönnäsor som slagit rot, klippte hortensior, rosor, flyttade övervintrad grönkål till krukor, vände och gödslade det pyttelilla trädgårdslandet (där libbstickan, gräslöken och persiljan redan har tagit över), och direktsådde plocksallat, palsternacka, morot, rödbeta och rädisa. I försådden blev det salladslök, sallat, pak choi, mangold, grönkål, broccoli, broccolo, blomkål, gurka och fem sorters tomat (Brandywine, Red profusion, Principe Borghese, San marzano 2 och Golden bumbelbee).
Kul! Vad blev det?
Du har ett så fint växthus! Och stort! Hela min trädgård ser ut att rymmas i ditt växthus.
GLAD YOU ASKED
Det blev:
Sockermajs 'Sweet Nugget' F1
Basilika 'Genovese'
Timjan 'German winter' (storfavorit)
Sommarrudbeckia 'Sahara'
Tobak 'Mor Alida'
Solros 'Astra Rose'
Solros 'Vanilla Ice'
Solros 'Henry Wilde' (storfavorit)
Solros 'Velvet Queen' (storfavorit)
Petunia 'Ingrid' F1
Petunia 'Debonair Black Cherry' F1
Lejongap 'Twinny Peach' F1
Trumpetblomma 'Black Trumpets'
Trumpetblomma 'Café au Lait'
Druvgurka 'Diamant' F1
Växthusgurka 'Deltastar' F1 (vit)
Pajpumpa 'Baby Bear'
Hubbardpumpa 'Uchiki Kuri'
Tefatspumpa 'Pâtisson Jaune'
Myskpumpa 'Waltham Butternut'
Jättepumpa 'Marina di Chioggia'
Jag vill också ha pumpa - men var ska jag få plats med den? Jag saknar min kolonilott!
Same! både pumpa och melon men det finns helt enkelt inte plats.Jag vill också ha pumpa - men var ska jag få plats med den? Jag saknar min kolonilott!
Jag har precis sålt min lott med stuga. Så jag är i platspanik på min lilla trädgårdsplätt i radhuset..Jag vill också ha pumpa - men var ska jag få plats med den? Jag saknar min kolonilott!
Pappa odlade på samma ställe rätt många år innan det blev problem. Det handlar nog rätt mycket om ifall man har tur/otur.Jag vet att man bör byta odlingsplats för potatis, men måste man byta varje år eller kan man odla potatis på samma ställe 2 år i rad?
Pappa odlade på samma ställe rätt många år innan det blev problem. Det handlar nog rätt mycket om ifall man har tur/otur.
Pappa odlade på samma ställe rätt många år innan det blev problem. Det handlar nog rätt mycket om ifall man har tur/otur.
Tack! Då får det bli ett år till där...Instämmer. Särbons mamma har odlat på samma ställe i många år och det går fortfarande bra (peppar, peppar).