Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara borstnejlika?Visa bifogad fil 117651
Vad är det här? Uppenbarligen något jag själv sått som överlever zon 5 och är såhär grönt under snön!
Det stämmer säkert! Tänkte att det kunde vara detKan det vara borstnejlika?
Du har inget du kan snabbtäcka dom med om det skulle bli kallt någon natt?Jag har skolat om 6 tomatplantor idag och har 10 till att skola om. Och nu vet jag inte vart jag ska göra av alla plantor. Funderar på om jag kan kasta ut dem på den inglasade verandan. Vet inte riktigt hur kallt det kommer bli framöver. Kanske blir för kallt för dem där?
Hur har du lyckats?! Jag har försökt så bifftomater i två år nu, utan att lyckas särskilt bra, så jag har trott att det är nån extra kräsen växt (provat olika sorter)Börjar få panik, 26 biff-tomatplantor… Måste skola om några nu. Va f-n ska kag göra med alla?
Hur har du lyckats?! Jag har försökt så bifftomater i två år nu, utan att lyckas särskilt bra, så jag har trott att det är nån extra kräsen växt (provat olika sorter)
Kom o hämta! Ta gärna med dig minst 10 st…Hur har du lyckats?! Jag har försökt så bifftomater i två år nu, utan att lyckas särskilt bra, så jag har trott att det är nån extra kräsen växt (provat olika sorter)
Hmmm sämre avkastning? Kanske jag borde behålla alla då… Ska bara bygga ut först.Menar du att det inte blir något av fröna, eller att du får liten avkastning? Jag odlar mycket bifftomater och ja, de är extra kinkiga och ger inte lika mycket avkastning som andra tomater. Däremot tycker jag att fröna gror lika bra som andra sorter.
Hmmm sämre avkastning? Kanske jag borde behålla alla då… Ska bara bygga ut först.
I fjol grodde ett frö av fem, men plantan dog helt oförklarligt innan den hann flytta ut i växthuset. I år tog sig tre frön av åtta, men de plantorna ser redan jätteledsna ut Testat att ha dem i olika rum med lite olika temp, men det är ingen skillnad (samma jord, näring och ljus, så bara tempen som skiljer)Menar du att det inte blir något av fröna, eller att du får liten avkastning? Jag odlar mycket bifftomater och ja, de är extra kinkiga och ger inte lika mycket avkastning som andra tomater. Däremot tycker jag att fröna gror lika bra som andra sorter.
Haha och här som vallmon växer som ogräs istället! Det kanske är olika vallmo-/bifftomatzonerKom o hämta! Ta gärna med dig minst 10 st…
Jag får ju inte ens vallmo att blomma så jag vet inte vad jag har gjort.