Utomhus på altan under tak och nära vägg men annars oskyddat. Står i en stor kruka med en vinbärsbuske på stan i, som för övrigt inte heller visat några livstecken ännu.Hur har du förvarat dom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utomhus på altan under tak och nära vägg men annars oskyddat. Står i en stor kruka med en vinbärsbuske på stan i, som för övrigt inte heller visat några livstecken ännu.Hur har du förvarat dom?
Jag ser att en liten planta som växer vid gräsmattan utanför har kommit upp, men i krukan helt dött.Mina tittar upp. Bor 2 mil norr om Göteborg.
Utomhus på altan under tak och nära vägg men annars oskyddat. Står i en stor kruka med en vinbärsbuske på stan i, som för övrigt inte heller visat några livstecken ännu.
Zon 2. Överlever de inte får jag nog klara mig utan smultron, barnen äter dem ändå inte och det var mest för dem jag skaffade dem.Vet inte var du bor men det kan ju vara så att de frusit ihjäl. Plantor i kruka behöver förvaras frostfritt.
Smultron och jordgubbar borde klara frost och frys. Jag har haft mina smultron i kruka i många år och de är typ omöjliga att ta död på, trots -14 denna vinter. Utan snö skall tilläggas.Zon 2. Överlever de inte får jag nog klara mig utan smultron, barnen äter dem ändå inte och det var mest för dem jag skaffade dem.
Har ingen möjlighet till frostfri förvaring tyvärr.
Men idag tycker jag faktiskt att det ser ut som det är grönt på gång på en av dem i alla fall.
Zon 2. Överlever de inte får jag nog klara mig utan smultron, barnen äter dem ändå inte och det var mest för dem jag skaffade dem.
Har ingen möjlighet till frostfri förvaring tyvärr.
Men idag tycker jag faktiskt att det ser ut som det är grönt på gång på en av dem i alla fall.
Jag har alltid haft påsen öppen, fungerat fint tre år i rad. Om det är så det är tänkt vet jag dock inte.En lite dum fråga..! Ni som sått luktärt efter Cecilia Ws instruktioner; ska påsen krukan står i vara öppen eller stängd? står bara att påsen ska ha öppningen uppåt, så jag har låtit den vara öppen men ”slapp” så den lutar lite över sig själv. Men känner inte att det blir så värst mycket ”växthus” över det hela när luften kan ta sig ut helt fritt.
haft det öppet.En lite dum fråga..! Ni som sått luktärt efter Cecilia Ws instruktioner; ska påsen krukan står i vara öppen eller stängd? står bara att påsen ska ha öppningen uppåt, så jag har låtit den vara öppen men ”slapp” så den lutar lite över sig själv. Men känner inte att det blir så värst mycket ”växthus” över det hela när luften kan ta sig ut helt fritt.
Påsen öppen! Gärna med pinnar i krukan så den inte ramlar ner över luktärterna och knäcker dem när de blir lite större.En lite dum fråga..! Ni som sått luktärt efter Cecilia Ws instruktioner; ska påsen krukan står i vara öppen eller stängd? står bara att påsen ska ha öppningen uppåt, så jag har låtit den vara öppen men ”slapp” så den lutar lite över sig själv. Men känner inte att det blir så värst mycket ”växthus” över det hela när luften kan ta sig ut helt fritt.
Tycker det ser ut som hortensia.Någon som vet vad det här är för buske(?)?
Visa bifogad fil 117215
WowNu kom paketet! Hängbegonior till en av korgarna var det ju. Cascada white.
Visa bifogad fil 117191