Lyssnar ni på några poddar om trädgård och odling? Letar efter något att lyssna på när jag cyklar till och från jobbet
Jag har lyssnat på Trädgården med Pernilla och John, dom är rätt mysiga och lättsamma. Det är en Sveriges radio podd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyssnar ni på några poddar om trädgård och odling? Letar efter något att lyssna på när jag cyklar till och från jobbet
Röda vita rosenLyssnar ni på några poddar om trädgård och odling? Letar efter något att lyssna på när jag cyklar till och från jobbet
Lyssnar en del inne på Spotify, mest på Hanna och Rebeckas trädgårdsliv, Flyinge plantshops podd Trädgårdssnack, Trädgårdstrollet och Odla med P1. Trädsgårdstrollet har väldigt långa episoder där man går i detalj på ett ämne, har inte lyssnat på allt men tyckte speciellt om avsnittet som handlar om frödodling, väldigt intressant söker man på trädgård, odla etc inne på appen spotify så hittar man en del mer, har lyssnat på lite andra random saker med bla en lite äldre podd med Sara Bäckmo och Farbror Grön, tror den heter odlare emellan, också värd att lyssna påLyssnar ni på några poddar om trädgård och odling? Letar efter något att lyssna på när jag cyklar till och från jobbet
Inte vidje men kanske Vipphortensia? Sonen har en sådan i trädgården. Den var sliten och hälften av grenarna och en av dom grova stammarna döda när han flyttade in. Vi funderade på om den skulle klara sig. Maken beskar den och nu två år senare så är den jättefin. Så praktfulla blomställningar och dom torkar snyggt på hösten.Jag gick förbi en sån fin buske/träd häromdagen. Jag gillade särskilt formen. Google föreslog Videhortensia men jag känner mig osäker.
Någon som känner igen det?Visa bifogad fil 103386
Jag har lyssnat på Trädgården med Pernilla och John, dom är rätt mysiga och lättsamma. Det är en Sveriges radio podd.
Vad handlar den om?Röda vita rosen
Lyssnar en del inne på Spotify, mest på Hanna och Rebeckas trädgårdsliv, Flyinge plantshops podd Trädgårdssnack, Trädgårdstrollet och Odla med P1. Trädsgårdstrollet har väldigt långa episoder där man går i detalj på ett ämne, har inte lyssnat på allt men tyckte speciellt om avsnittet som handlar om frödodling, väldigt intressant söker man på trädgård, odla etc inne på appen spotify så hittar man en del mer, har lyssnat på lite andra random saker med bla en lite äldre podd med Sara Bäckmo och Farbror Grön, tror den heter odlare emellan, också värd att lyssna på
Röda vita rosen - trädgård förstås men även typ vin, relationer, politik och klimakteriet mmVad handlar den om?
Tack för tips hörni! Odla i P1 har jag lyssnat på ibland, ska kolla runt lite på de andra ni nämner!
De har stått ute utan problem i flera år men när den här senblommande har blommat över ska jag testa att ta in dem för vinterförfaring för första gången. Bergis att de klappar ihop hela buntenBor du där det blir kallt på vintern är det dags att ställa in pelargoner under tak. Vätan kommer strax att få bladen att mögla och då blir plantan svår att övervintra.
Inte vidje men kanske Vipphortensia? Sonen har en sådan i trädgården. Den var sliten och hälften av grenarna och en av dom grova stammarna döda när han flyttade in. Vi funderade på om den skulle klara sig. Maken beskar den och nu två år senare så är den jättefin. Så praktfulla blomställningar och dom torkar snyggt på hösten.
Blommar det.Lyssnar ni på några poddar om trädgård och odling? Letar efter något att lyssna på när jag cyklar till och från jobbet
Bor du där det blir kallt på vintern är det dags att ställa in pelargoner under tak. Vätan kommer strax att få bladen att mögla och då blir plantan svår att övervintra.
Jag ska testa källaren. Om jag vågar gå ner. Den är som tagen ur en skräckfilmSkulle man kunna övervintra dem i ett torrt men kallt växthus? Vore mycket smidigare än i källaren!
Om frostfritt javisst. Dom tål inte att frysa. Blir bara en gegga.Skulle man kunna övervintra dem i ett torrt men kallt växthus? Vore mycket smidigare än i källaren!
Det där hade jag varit jättenöjd med! (Större delen av mina kålplantor åts av sniglarna.)Hade helt glömt bort min pallkrage med kål
Visa bifogad fil 103446
Ingen enorm avkastning, men ändå. Helt klart värt ett försök nästa år igen!
Jag är nöjd! Speciellt med blomkålen, den är jättefin. Lite besviken att jag inte fick nån broccoli alls men det gör inget.Det där hade jag varit jättenöjd med! (Större delen av mina kålplantor åts av sniglarna.)
Snart har du också ett valnötsträd om du vill!Min granne har två valnötsträd. Ett hänger in över min sida staketet!
Visa bifogad fil 103515