Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sånna har jag sneglat på ett tag, så finaTänkte mig ha en liten tulpanäng så småningom, så jag börjar med 80 lökar nu i höst och båda sorterna ynglar tydligen gärna av sig
Visa bifogad fil 98734
Kommer nog ha lite frön från min gula pion lite längre fram, så om någon vill ge sig på det projektet kan ni skicka pm
Hur stor räckvidd du behöver! Om du menar elektrisk häcksax. Ställ dig på en stege/pall vid det största du ska klippa och känn efter hur lång häcksaxen behöver vara. Verkar vara många som köper för kort.Vi behöver köpa ny häcksax. Vad ska man kolla efter?
Det är öken att odla tomat utomhus i det här landet
Mina var lite efter i starten men även för någon vecka sedan så pratar vi mitten av augusti och då är det riktigt kort säsong. Håller själv till i Värmland zon3-4.Jag har skördat mogna frilandstomater någon vecka här uppe, så nog går det.
Zon 5 här och räknar med att fortsätta sköra mogna tomater allt eftersom ett tag till.Mina var lite efter i starten men även för någon vecka sedan så pratar vi mitten av augusti och då är det riktigt kort säsong. Håller själv till i Värmland zon3-4.
får hoppas på samma här men brukar ju tyvärr frysa bort i någon nattfrost runt den här tiden. I år ska jag dock försöka vara med för nu har jag äntligen insett att säger SMHI 4 grader på natten så betyder det nattfrost så blir täckning om det är mellan 0 och 5 grader nattetid enligt prognosZon 5 här och räknar med att fortsätta sköra mogna tomater allt eftersom ett tag till.
Läs på fröpåsen hur stora tomatplantorna förväntas bli...Har ni några lärdomar att ta med er till nästa säsong?
Hjälper inte när man sår Tiny Tim och plantorna blir 120 cm höga...Läs på fröpåsen hur stora tomatplantorna förväntas bli...
Skippa majsen och odla mer potatis. Har försökt odla majs hemma 2 ggr men det går inte. Sätter jag i gödselstacken vid stallet så får jag stora fina plantor. Vill också odla mer kål men eftersom jag redan underskrider rotationsrekomendationen på 6 år och kör på 4 så får jag inse att mer kål nog är en ouppnåelig dröm.Har ni några lärdomar att ta med er till nästa säsong?
Jag ska odla mindre Physalis (är den enda i familjen som gillar dem men tål dem inte ) , jag behöver odla mer kål av alla sorter, fler trädgårdsblåbär och jordgubbar behövs. Egentligen vill jag odla typ mer av allt, men det går inte tidsmässigt .
Att köpa rosbuskar, plonka ner dom i hink med vatten å glömma bort dom 1v lr 2v inte är så bra mygglarvs party i hinken och 1 av 5 buskar ser ut att ha klarat sigHar ni några lärdomar att ta med er till nästa säsong?
Jag ska odla mindre Physalis (är den enda i familjen som gillar dem men tål dem inte ) , jag behöver odla mer kål av alla sorter, fler trädgårdsblåbär och jordgubbar behövs. Egentligen vill jag odla typ mer av allt, men det går inte tidsmässigt .
Lägger till: gödsla inte med raketbränsleHjälper inte när man sår Tiny Tim och plantorna blir 120 cm höga...