F
Fruentimber
Ett hav av rosenskära och luktärt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fina bilder du lägger utVisa bifogad fil 97895
Lin var roligt att odla! De små, skira blåa blommorna lyste upp i odlingen tidigt under sommaren då inte mycket annat hunnit komma igång. I år sparas det enbart till utsäde. Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska tröska den...
Så fina bilder du lägger ut
Återkom när du kommit på det Mitt lin blommar änVisa bifogad fil 97895
Lin var roligt att odla! De små, skira blåa blommorna lyste upp i odlingen tidigt under sommaren då inte mycket annat hunnit komma igång. I år sparas det enbart till utsäde. Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska tröska den...
Jag brukar klippa av fröställningen och låta det torka. Sedan tar jag mortel och får fram föna. Går ju om det inte är allt för mycket. Brukar kanske ha typ 30×30 cm.Återkom när du kommit på det Mitt lin blommar än
Jag brukar klippa av fröställningen och låta det torka. Sedan tar jag mortel och får fram föna. Går ju om det inte är allt för mycket. Brukar kanske ha typ 30×30 cm.
Blåser lite lätt så flyger det mesta av skräpet bort.Hur rensar du sen?
@Youmeoh Åh vad roligt att det faktiskt funkar! Ska bli spännande att se vilka färger det blir, gärna någon röd/orangeDessa små raringar har varit lite bortglömda bakom alla andra projekt i sommar, men här står gullvivorna från @Tass och bara är Nu återstår bara att komma på en bra plats att plantera ut dem på...
Visa bifogad fil 97872
Gärna för mig också, det är mina favoritfärger på gullviva Fortsättning följer.. nästa sommar@Youmeoh Åh vad roligt att det faktiskt funkar! Ska bli spännande att se vilka färger det blir, gärna någon röd/orange
Så snart höstsortimentet finns i butik är det väl bara att byta? Det borde väl bli snart.När brukar man börja plantera ljung och "höstplanteringar" i krukor? Några av mina planteringar börjar se väldigt överblommade, vissna och tråkiga ut men det känns inte så värt att köra en ny omgång med sommarblommor nu.
Så snart höstsortimentet finns i butik är det väl bara att byta? Det borde väl bli snart.
Tycker definitivt den dammen tål en formklippt buske. Helt ovetande om ifall busken tål formklippning, eller bara att hållas liten…Jag tänkte att jag var klar gällande anläggande av nya rabatter. Sen köpte jag tre perenner och insåg att jag hade en buske i kruka.. så jag måste smygbörja på ny "rabatt"/park-liknande gång till mitt växthus. Vet dock inte riktigt hur jag ska placera min potentiellt stora buske för att inte skymma min nya damm?
Bjuder på en väldigt sned bild från altanen på dammen
Visa bifogad fil 97974
Jo det låter rimligt. Jag är dock inte rimligt så det blir BETYDLIGT mer än en liten buske (busken jag tänker på har tydligen tänkt bli 1,5-2m)Tycker definitivt den dammen tål en formklippt buske. Helt ovetande om ifall busken tål formklippning, eller bara att hållas liten…
Så fint i skymningen med ljuset i vattnet!