Känns kanske inte så roligt nä, också har man ett hål att fylla sen men det får det nästan vara värt ^^Till träden börjar falla och man inte kommer ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns kanske inte så roligt nä, också har man ett hål att fylla sen men det får det nästan vara värt ^^Till träden börjar falla och man inte kommer ut
NejKänns kanske inte så roligt nä, också har man ett hål att fylla sen men det får det nästan vara värt ^^
Detta är säkert helt tokig fråga, men... Vilka verktyg behöver man liksom för att underlätta när man ska "anlägga" rabatt och man liksom vill riva bort det övre skiktet med gräs, ogräs eller vad det nu finns där? Är det spade och gräva som gäller bara eller hur gör ni? Både större och mindre ytor.
Det allra bästa är två små grisarDetta är säkert helt tokig fråga, men... Vilka verktyg behöver man liksom för att underlätta när man ska "anlägga" rabatt och man liksom vill riva bort det övre skiktet med gräs, ogräs eller vad det nu finns där? Är det spade och gräva som gäller bara eller hur gör ni? Både större och mindre ytor.
Jag föredrar en rejäl grep faktiskt. Kanske är det mest för att jag har lerjord men här är det mycket lättare att få upp gräset med en grep än med en spade.
Jag har anammat no dig-metoden. För jag hatar att gräva Jag lägger alltså papp direkt på ytan som ska bli rabatt, sedan lite kompostbös och pinnar och sånt, sedan gödsel och sist toppar jag med jord. Finns andra sätt också, och mycket att läsa om det på nätet. Jag är dessutom lite lat så förra året åkte jag till Staples och köpte papp på rulle Visst, man kan få massa kartong gratis, men jag orkade inte hålla på När jag ändå behöver gräva föredrar jag också grävgrep, om det inte är en massa rötter som behöver grävas av för då är en (vass) spade bättre.Detta är säkert helt tokig fråga, men... Vilka verktyg behöver man liksom för att underlätta när man ska "anlägga" rabatt och man liksom vill riva bort det övre skiktet med gräs, ogräs eller vad det nu finns där? Är det spade och gräva som gäller bara eller hur gör ni? Både större och mindre ytor.
Någon benved.
Jag använder spade. Jag har ren sandjord och inga stenar.Detta är säkert helt tokig fråga, men... Vilka verktyg behöver man liksom för att underlätta när man ska "anlägga" rabatt och man liksom vill riva bort det övre skiktet med gräs, ogräs eller vad det nu finns där? Är det spade och gräva som gäller bara eller hur gör ni? Både större och mindre ytor.
Jag har anammat no dig-metoden. För jag hatar att gräva Jag lägger alltså papp direkt på ytan som ska bli rabatt, sedan lite kompostbös och pinnar och sånt, sedan gödsel och sist toppar jag med jord. Finns andra sätt också, och mycket att läsa om det på nätet. Jag är dessutom lite lat så förra året åkte jag till Staples och köpte papp på rulle Visst, man kan få massa kartong gratis, men jag orkade inte hålla på När jag ändå behöver gräva föredrar jag också grävgrep, om det inte är en massa rötter som behöver grävas av för då är en (vass) spade bättre.
Ja, jag måste absolut ha någon typ av vatten i trädgården! Precis som vanligt när jag har semester tvångstittar jag på alldeles för mycket trädgårdstv. I år är det samtliga avsnitt av Trädgårdsmästarna på Tv4 Oerhört mycket olika snygga vatteninstallationer där! För övrigt är ju många av de engelska trädgårdarna oerhört märkliga. Väldigt underhållande när de kommer till en lite större inmurad/inplankad fyrkant och säger att det är en stor trädgård. Undrar vad de skulle säga om de kom hitMen trädgårdsbesöken väcker nya tvångstankar på detta med en liten liten damm någonstans i den egna trädgården, det fanns på båda ställena och det ger onekligen ett extra lyft till omgivningarna.
Här är den minsta versionen, söt den också:
Visa bifogad fil 94337
Det allra bästa är två små grisar
Kräver dock ett stängsel
Det kan de säkert gilla en liten pool bara så kan de badaDet hade jag gärna haft, och stängsel ordnar man ju lätt, men det är uppe på ett berg så frågan är om grisarna tycker om att böka i den ytliga, torra jorden där.
Tyckte den var jättesöt!Första felmärkta dahlian för i år. Tror jag fått en Dahlegria Bicolor istället för Tricolor, jag tycker den är så ful att jag knappt står ut