Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur??!!! Ska man verkligen behöva rätta sig efter växter :rage:
:p
Nej, nej. det borde räcka att tömma pottan vid dem så klarar de att stå tätare. :p
Den där döda Buddlejan var visst inte död. Så nu gar jag sågat lite på stubben och försökt rikta skotten åt bra håll. Och så har jag grävt bort rötter från plymspirea. De var 5 cm tjocka bitvis.
herregud plymspirea! :mad: De var överallt där jag bodde förut. 4 lager kartong med 30 cm organiskt material: det klarar jag, hejhej sa plymspirean.:cautious:
 
Jag är allt lite förtjust i rhododendron
1654951721830506748311847861108.webp

Har två stora buskar på tomten. Det var tre, men vi tog ner en (den höll på att ta sig in i ett fönster).
 
Murgrönan fick hoppa ner i en kruka (en som blev över efter vinbärsbuskarna) vid flaggstången likt två andra murgrönor, som varit där långt innan och de växer knappt.
Killen sa att de får tävla. Jag har en känsla att den nya murgrönan kommer ta sprutt, men vi får se.

Bättre där är i spaljén vid husväggen i alla fall, bara hoppas den överlever, så kan vi lägga armeringsjärns staketet på is den här säsongen och ta nya tag nästa.
C4E88AE3-3ED2-4952-9E85-1A09AD22B0FA.jpeg
 
Senast ändrad:
Var tvungen att klippa i ”parken” på den nysådda gräset då kirschkålen började titta fram. Va rädd att den skulle kväva det nyväxta gräset så fick klippa det.
Om några veckor tror jag det kommer se bra ut. Hoppas hålla kirschkålen utanför gräsmattan i alla fall. 😅

C25B719A-272B-44F0-9919-E0C6474B7DE8.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 251
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 695
Senast: Gunnar
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 097
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp