Den är lik Petunian rhythm and blues som jag googlade framDen här räddades från Öob för 2 veckor sedan. 20kr och med lite vatten mår den prima igen
Någon som vet vad det är? Ampel.
Visa bifogad fil 92741
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är lik Petunian rhythm and blues som jag googlade framDen här räddades från Öob för 2 veckor sedan. 20kr och med lite vatten mår den prima igen
Någon som vet vad det är? Ampel.
Visa bifogad fil 92741
Men oj, den verkar ju kunna bli helt fantastisk. Hur sköter jag den på bästa sätt? Nu har jag ju så att säga bara vattnat upp den.Den är lik Petunian rhythm and blues som jag googlade fram
Nyp bort överblommade blommor så den inte går i frö.Men oj, den verkar ju kunna bli helt fantastisk. Hur sköter jag den på bästa sätt? Nu har jag ju så att säga bara vattnat upp den.
Visa bifogad fil 92745
Petunia är enkla, bara vattna och nyp bort vissna blommor som Luff skrev.Men oj, den verkar ju kunna bli helt fantastisk. Hur sköter jag den på bästa sätt? Nu har jag ju så att säga bara vattnat upp den.
Visa bifogad fil 92745
Läste just på om planteringsavstånd för pioner och det ska tydligen vara 1-1,5 mplantavstånd, vad är det? Man kan sätta ihop allt i vad som nu uppenbarar sig vara enormt tätt i krukor och sedan sura för att i princip alla blommor stannar i utvecklingen
Igår satte jag kaprifolskotten, var mycket mer än jag trodde så blev tvungen sätta dem på den nygrävda delen, 4 meter lång och 1 meter bred, de tog upp allt hoppas alla tar sig! Ska flytta dem när de rotat sig och jag hunnit gräva klart deras riktiga plats tar alla sig så blir det ca 30 plantor....
Imorgon gräver jag klart platsen för rosorna, är bara 2 meter att gräva kvar för de 2 jag skaffar i år! Sen är det bara att köpa rosorna vid tillfälle, troligen nästa helg el midsommar
Ni som odlar en ohelig mängd dahlior... det finns alternativa användningsområden för dem
https://alltomtradgard.expressen.se/vaxter/perenner/atliga-perenner/
Kan man ha kaprifol i kruka?Du behöver nog inte vara orolig för kaprifolerna de är typ outrotbara