Bapelsin
Trådstartare
Underbara zinniorVisa bifogad fil 92265
Dagens fynd i blomsterväg
Köpte dessutom en skitsnygg pion, men den har jag inte hittat riktigt var jag ska peta ner än.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbara zinniorVisa bifogad fil 92265
Dagens fynd i blomsterväg
Köpte dessutom en skitsnygg pion, men den har jag inte hittat riktigt var jag ska peta ner än.
Härligt!
Anisisop, isop. Lavendel? Vore roligt med kaprifol, jag provar det nu i kruka och får se.
Nu har min man varit ute i trädgården och härjat igen, tatt bort lilla rabatten vid farstukvisten, där jag spridit på med akleja oooch skulle ha mina solrosor alltså,, lutar starkt åt ett portförbud i sommar. ..
Nja anisisop har nog mest beröringsdoft (för människor). Min är så den stryker mot benen så då doftar den ju ”automatiskt”Kaprifol, så klart! Jag har massor av vildkaprifol på framsidan... Förra året kollade jag på 'American beauty', och hade tänkt dra fram lite vildkaprifol till stupröret som sitter en meter från mitt sovrumsfönster. Sen hann jag glömma bort det...
Anisisop har jag lurat på till den stekiga änden av rabatten, har den även doftande blommor eller är det bladdoft när man rör den?
Lurar på en rabatt med dragväxter, hade även tänkt någon rosa stäppsalvia och strandkrassing där. Och smultron på hörnet där folk passerar, så kanske de låter bli att kliva i rabatten!
BravoHar ÄNTLIGEN påbörjat projekt pallkragar där allt jag ”råkat” köpa på mig utan att ha en plan för vart det ska få plats så få bo
Ja det känns skönt att vara pågång men har just insett att jag ställt pallkragarna mitt i en myrstigBravo
Jag var ut i växthuset och konstaterade att jag måste ta tag i detsamma för nu skriker plantorna där ute att dom vill komma UUUUUUUT i JOOOOORD
Jag har liksom ingen plats ute för dom än
Vet inte om det är till någon hjälp, men jag råkade anlägga en smultrontäppa mitt i någon slags myrkoloni för ett par år sedan. Än så länge lever och frodas smultronen, eller så är det ovanligt snälla myrorJa det känns skönt att vara pågång men har just insett att jag ställt pallkragarna mitt i en myrstig
Hur illa är det egentligen? Känns så sjukt omständligt att flytta dem eftersom de redan är fyllda med hösilage och gödsel, men det känns ju meningslöst att sätta ut en massa fina plantor om myrorna ska käka upp dem direkt
Vi har myror (svarta) i odlingslådorna och jag har inte märkt att de äter upp något. Har även fullt av dom i en kruka där vi sätter olika sommarblommor och senare ljung och de får va ifred också.Vet inte om det är till någon hjälp, men jag råkade anlägga en smultrontäppa mitt i någon slags myrkoloni för ett par år sedan. Än så länge lever och frodas smultronen, eller så är det ovanligt snälla myror