Tror tyvärr att vår hund gladeligen hade trott att det var hennes leksakervi lägger leksaksormar på trallen (flyttar dem ibland pga fåglar är smarta) och inte en enda fågelskit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror tyvärr att vår hund gladeligen hade trott att det var hennes leksakervi lägger leksaksormar på trallen (flyttar dem ibland pga fåglar är smarta) och inte en enda fågelskit
En matta med ormar påTror tyvärr att vår hund gladeligen hade trott att det var hennes leksaker
Tror tyvärr att vår hund gladeligen hade trott att det var hennes leksaker
Ja jag får kanske testa en sådanEn såndär liten flygande drake som ser ut som en rovfågel då?
Håller på att bygga ihop ett växthus och undrar vad ni anser att man inte får missa att odla
Utöver det har jag 7 pallkragar som det just nu är potatis, lök, ärtor, jordgubbar,sallad och kryddor i. Men ska sätta upp minst 4 till inom kort. Vad ska jag ha i dem?
Jag har aldrig klippt dahlia eller hört att man kan göra det men det går säkert. De skickar ut grenar ur bladvecken men gör så även om man inte klipperHar frösått några dahlior men dahlia är helt nytt för mig. Hur ska jag göra med de här? Ska de klippas nu eller sen? Och var klipper jag?
Är det någon annan som har ständigt besvär med lus på sina liljor? De ger sig på mina knoppar som satan - förra året fick jag typ en blomma på sju stänglar och tre knoppämnen per planta på mina kejsarliljor. I år är de igång igen, samma sak med asienliljorna.
Jag gick så långt att jag hällde ned insektsmedel i varje knoppbukett ikväll faktiskt , ska gå ut och spola av dem om en stund och hoppas att det hjälper.
Upptäckte igår att en av mina rosor är full med bladlössÄr det någon annan som har ständigt besvär med lus på sina liljor? De ger sig på mina knoppar som satan - förra året fick jag typ en blomma på sju stänglar och tre knoppämnen per planta på mina kejsarliljor. I år är de igång igen, samma sak med asienliljorna.
Jag gick så långt att jag hällde ned insektsmedel i varje knoppbukett ikväll faktiskt , ska gå ut och spola av dem om en stund och hoppas att det hjälper.
Jag gick ut och tittade alldeles nyss och såg inte en lus! Förhoppningsvis funkade min dränkning igår, jag vill inte gärna göra om det. Alla andra insekter är ju välkomna liksom.Upptäckte igår att en av mina rosor är full med bladlöss
Förra året blev plommonträdet nästan helt förstört av bladlöss. Detta otyg!
Hade samma ringblomma, fjädervallmo och pionvallmo förra året. Så himla fina!Visa bifogad fil 92029
Men vafasen, nu är det någon som har beställt en massa fröer hem till mig igen
Det finns även fejkugglor som man kan sätta på trappräcken.Ja jag får kanske testa en sådan
Det här med bladlus. Kan dom görs mkt skada? Vi har ett litet träd, lettisk låg, som vi planterade nu i våras. Där är massa svarta löss på det, borde jag ta bort dom? När vi upptäckte det var där mkt nyckelpigor och myror där, tänkte dom kanske fick bort det. Men har inte sett så mkt förbättring och det var ett tag sen
Låter bekant när du säger det, kanske sett på nått natur program för länge sedan. Då har dom det nog väldigt trevligt tillsammans på vårt lilla trädMyror har inte ihjäl bladlöss, tvärtom - de "mjölkar" lössen på sockerlösning och skyddar dem mot angrepp.
Jag har höga förhoppningar!Hade samma ringblomma, fjädervallmo och pionvallmo förra året. Så himla fina!
Ja, det kan du. Du kan dessutom ta frön nät stänglarna torkat,. och sprida ut. Jag är inte så pedantisk med min gräsmatta så jag klipper inte där gullvivorna står - förrän de satt frö.Kan man gräva upp och flytta gullvivor (i sin egen trädgård) nu?
De sänker ju tillväxten på trädet/busken men de brukar inte ta kål på det. Bästa är att spola bort lössen med en hård vattenstråle från slang (de klättrar inte upp igen) eller helt enkelt klämma ihjäl dom. Myrorna odlar som sagt bladlössen för att kunna mjölka dom, så de är en del av problemet. Nyckelpigorna lägger ägg som sedan kläcks till larver och det är de som äter bladlössen. Då får man vänta lite men sedan löser sig problemet av sig självt.Det här med bladlus. Kan dom görs mkt skada? Vi har ett litet träd, lettisk låg, som vi planterade nu i våras. Där är massa svarta löss på det, borde jag ta bort dom? När vi upptäckte det var där mkt nyckelpigor och myror där, tänkte dom kanske fick bort det. Men har inte sett så mkt förbättring och det var ett tag sen