Har köpt två stora fina löjtnantshjärta. Vet tom var dom ska bo, tror jag, för dom blir kanske lite större än vad jag trodde
men kan säkert flytta på lite dagliljor, dom tar nästan över i den rabatten ändå. Sen hittade jag jordgubbar med rosa blommor, så fina och lite örter, fastän jag inte skulle köpa fler. Men vem kan motstå färska örter till maten ^^ har svårt att hinna så och ta hand om så mkt nu så färdiga är kul. Ligger fortfarande back på att göra listan, så väldigt bra jag köpte på mig lite till att få ner i jorden
På min lista är att få ner rosor tillsammans med mina sådda sommarblommor, dvs göra en rabatt till det, plantera om tomater och paprika plantor jag fått av en snäll granne
fundera ut var mina 16 solrosor jag dragit upp ska hamna
och klippa gräset nån gång, det är väldigt tufsigt och busigt, man ser verkligen var vi rör oss mest i trädgården ^^
Har haft en del regn och igår hade vi syndafloden av ett regnväder så har inte behövt vattna på ett tag förutom mina små plantor i mitt lilla växthus. Salladen växer så det knakar och jag hinner knappt med att äta på den innan nytt kommit upp och snart vill jag byta från vår till sommar i mina krukor vid entrén.
Jag har en liten fundering också. Har en liten odlingsdel och tänkte det kunde vara fint att avsluta den delen som är på ena kortsidan med ett litet spaljerat fruktträd. Tänker spontant på äpple. Är det något speciellt god sort som lämpar sig som spaljerat lr är det någon annan frukt/växt jag borde ha? Någon som har nått kul förslag?