Det var en påse över den innan, den har luftat sig lite. Påse på den igen.Sätt en påse över murgrönan så är det större chans att den hinner rota sig innan den torkar ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en påse över den innan, den har luftat sig lite. Påse på den igen.Sätt en påse över murgrönan så är det större chans att den hinner rota sig innan den torkar ut.
Jag gillar inte dahlior!!!!
Okej, var kan man köpa dahlior?
Jag gillar inte dahlior!!!!
Såg att Ö&B har, inte lika aggressiva som fröpåsarna utan bättre uppfostrade.Jag gillar inte dahlior!!!!
Wexthuset har en massa.Jag gillar inte dahlior!!!!
Passa dig för dom som Lidl kommer ha, fullständigt galna dom hade nästan sönder min kundkorgSåg att Ö&B har, inte lika aggressiva som fröpåsarna utan bättre uppfostrade.
Dahlia har jag faktiskt inga problem att motstå, de är inte my cup of växt Plus att de behöver alldeles för mycket handpåläggning, jag är lat
Skönt att de har bättre hyfs…Såg att Ö&B har, inte lika aggressiva som fröpåsarna utan bättre uppfostrade.
Har 100 kr presentkort på Lidl pga förra året var det fel fröer i påsarna jag köpte..Passa dig för dom som Lidl kommer ha, fullständigt galna dom hade nästan sönder min kundkorg
Usch då! Då kanske jag skippar de! Förra året hittade jag en dahlia i en kruka som kostade 25 kr för den hängde lite. Så den köpte jag o den var jättefin med ny jord och ny kruka. Det är min enda erfarenhet av dahlia.Dahlia har jag faktiskt inga problem att motstå, de är inte my cup of växt Plus att de behöver alldeles för mycket handpåläggning, jag är lat
Kollade Impecta… de har ju fröer på Barbadin. Hur coolt är det inte att prova det? Har nån gjort det? Går det utan växthus?
Usch då! Då kanske jag skippar de! Förra året hittade jag en dahlia i en kruka som kostade 25 kr för den hängde lite. Så den köpte jag o den var jättefin med ny jord och ny kruka. Det är min enda erfarenhet av dahlia.
Jag tycker inte att de är så jobbiga! De ska förodlas men är sjukt enkla. De behöver bara jord och en liten skvätt vatten och sen vaknar dom glatt. Behöver gärna lite stöd i rabatten om de står på en blåsig plats. Jag var lat förra året och de fick inget stöd utöver mitt lilla staket som skulle hålla hönsen utanför, det fungerade tillräckligt bra. Sen så är det lite jobb med att gräva upp dom om man vill spara dom till nästa år. Det behöver man egentligen inte om man inte orkar.Usch då! Då kanske jag skippar de! Förra året hittade jag en dahlia i en kruka som kostade 25 kr för den hängde lite. Så den köpte jag o den var jättefin med ny jord och ny kruka. Det är min enda erfarenhet av dahlia.
Tillägg: mitt problem med dahlior är att jag sparat 40 stycken från förra året och köpt 25 nya. Det finns ingen rimlig chans att jag ska rymma att förodla dom. Eller plantera dom någonstans.Jag tycker inte att de är så jobbiga! De ska förodlas men är sjukt enkla. De behöver bara jord och en liten skvätt vatten och sen vaknar dom glatt. Behöver gärna lite stöd i rabatten om de står på en blåsig plats. Jag var lat förra året och de fick inget stöd utöver mitt lilla staket som skulle hålla hönsen utanför, det fungerade tillräckligt bra. Sen så är det lite jobb med att gräva upp dom om man vill spara dom till nästa år. Det behöver man egentligen inte om man inte orkar.
Tänk till om var du planterar murgrönan bara. Den är ganska invasiv om den trivs. Jag satte två som jag haft i kruka med andra blommor över sommaren och de har spridit sig alldeles för mycket. Försöker nu bli av med dem men det krävs nog dynamit känns det som.Till höger i bild är murgrönan som jag hoppas sätter rötter så ska den planteras ut senare i vår.
Ni skåningar behöver ju knappt förodla de bara det är frostfritt kan de ju grävas ner på en gång. När brukar sista frost vara hos er? https://www.smhi.se/data/meteorologi/temperatur/genomsnittliga-datum-for-den-sista-varfrosten-1.4072Usch då! Då kanske jag skippar de! Förra året hittade jag en dahlia i en kruka som kostade 25 kr för den hängde lite. Så den köpte jag o den var jättefin med ny jord och ny kruka. Det är min enda erfarenhet av dahlia.