Jag har köpt pelargoner via tradera. Inga problem alls.Har någon provat att köpa sticklingar på Tradera? Brukar de komma fram i OK skick?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har köpt pelargoner via tradera. Inga problem alls.Har någon provat att köpa sticklingar på Tradera? Brukar de komma fram i OK skick?
Testar att flytta alla växterna till lite varmare platser då! Sablarns kinkiga de ska vara då. Chilin jag hade i lägenheten tror jag stod i söderfönster hela tiden tills de ställdes på balkongen, men nu trodde jag de tagit skada av av värmen och solen. Man lär sig hela tiden.Ljus? Näring? Värme?
Mina "gamla" står ljust men egentligen för kallt, de var INTE glada när det var som kallast i vintras. Jag gav dem ingen gödning under vintern heller men de blommade lik förbannat
De nya står med växtlampa i lagom värme och har fått rätt bra med näring Jag är inte extremnoga med dem, går det så går det
Jag med och jag kommer inte heller ihåg. .Testar att flytta alla växterna till lite varmare platser då! Sablarns kinkiga de ska vara då. Chilin jag hade i lägenheten tror jag stod i söderfönster hela tiden tills de ställdes på balkongen, men nu trodde jag de tagit skada av av värmen och solen. Man lär sig hela tiden.
Kom också på att jag ska förså sommarrudbeckia om det ska bli något av dem. Och skaffa honungsört och gurkört till mitt stora land där jag bara vill att nånting växer. I mängder. De får kampera med en fin ringblomma i aprikosnyanser jag skaffat.
(Jag har ju i min utbildning en gång i tiden faktiskt lärt mig hur olika typer av näringsbrister yttrar sig på växter... dock minns jag inte, och sen yttrar sig bristen av olika ämnen väldigt likt många gånger. Tyvärr var jag inte så intresserad av växter under studietiden jämfört med djur/fisk )
Visst är det helt omöjlig kunskap!Jag med och jag kommer inte heller ihåg. .
Ajdå blev det för starkt?Jag är jätte , mina Bumble bee tomater dör av att jag matade dom med flytande tomatnäring och dom fröna var importerade så jag har inga fler.
TroligenAjdå blev det för starkt?
Först pensla en blomma och sen nästa, eller hur gör man?
Surr surrTyp, och låtsas att du är ett bi
Kanske skulle vara ett nytt sätt att få min biodlare till sambo på rätt humör .*ser framför mig hur @hemlig går omkring med en pensel och låter "bzzzzzzzzz"*
Jag sätter ut mina tomater i väldigt skyddat läge soliga dagar när jag är hemma. De trivs. De är väl 40 cm eller så nu och kraftiga.Bor i zon IV. Kan jag börja avhärda mina tomater och gurkor varma dagar?
En kollega till mig undrade varför jag nyper bort blommorna från mina gurkor, hon hade själv skördat gurkor inomhus i köksfönstret förra året sa hon.
Hon pratade om att pensla blommorna, för pollinering.
En gul och svartrandig tröja så är saken biff.Kanske skulle vara ett nytt sätt att få min biodlare till sambo på rätt humör .
De växer naturligt ofta på en sandig backe, inte sällan nära vatten, men inte precis bredvid. Är också sugen på dem i min sandiga slänt.Vad behöver backsippor för att trivas? Vill ha men vet inte vart jag ska planera dem
De växer naturligt ofta på en sandig backe, inte sällan nära vatten, men inte precis bredvid. Är också sugen på dem i min sandiga slänt.
Aha, låter perfekt till här hemma, torrt och sandigt/stenigt och omgivet av sjöar Sett så många fina på plantskolorna nu så blivit sugen på att köpa