Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FjärilslarverSpenderade gårdagen med detta
Nej det är liten rosenbladsbladstekelFjärilslarver
Nej det är liten rosenbladsbladstekel
Jag köper på Eko eller Ica (finns på både Msxi och Kvantum, jag bor mitt emellan...)Var hittar du blompinnar? Letade på Bauhaus igår. Enligt min far är det billigare att köpa bambustaket och ta loss pinnarna än att köpa lösa. Behöver till ärtor, tomater etc så ganska höga.
Men blääääääää,vad är det?Spenderade gårdagen med detta
Men blääääääää,vad är det?
Spenderade gårdagen med detta
Har någon tips på prisvärda kvalitets-vattenslangar? Här använder vi ett par hundra meter slang och jag är trött på det gröna som går sönder hela tiden. Har haft 3/4-tum gröna, men har kommit fram till att jag hellre köper 1/2-tum och lägger pengarna på lite bättre kvalitet.
Jag tror ett bekymmer här är att vi har dem ute året runt. Vi får ju för det mesta ingen tjäle och bara enstaka dagar med många minus. Slangarna till hästhagarna får helt enkelt ligga ute, och används även vintertid när det inte är minusgrader. Detta tar de gröna slangarna stryk av, men jag har insett att de gula extraförstärkta klarar det bra. Vi har dessutom en slangbit som vi drar över en väg för att vattna en hage. Vi drar den alltså över vägen just när vi vattnar. Vägen är inte jättetrafikerad, men slangen är någon slags trafikmagnet känns det som. Den blir alltså rätt brutalt överkörd. Detta har de gröna slangarna inte klarat, men den gula vi köpte förra året har klarat det utmärkt.Mina billiga från ÖB och Jula håller alldeles utmärkt och är väldigt billiga (jag har väl en liten bit över 100 m). De sämsta jag har (speciellt kopplingarna) är från Hozelock...
Annars ska väl Gardena och Granngårdens vara bra men jag är inte säker på att de är så prisvärda.
Jag tror ett bekymmer här är att vi har dem ute året runt. Vi får ju för det mesta ingen tjäle och bara enstaka dagar med många minus. Slangarna till hästhagarna får helt enkelt ligga ute, och används även vintertid när det inte är minusgrader. Detta tar de gröna slangarna stryk av, men jag har insett att de gula extraförstärkta klarar det bra. Vi har dessutom en slangbit som vi drar över en väg för att vattna en hage. Vi drar den alltså över vägen just när vi vattnar. Vägen är inte jättetrafikerad, men slangen är någon slags trafikmagnet känns det som. Den blir alltså rätt brutalt överkörd. Detta har de gröna slangarna inte klarat, men den gula vi köpte förra året har klarat det utmärkt.
Jag tror den vi har över vägen nu är granngårdens mellankraftiga. Har för mig priset var drygt 200 kr/20 m. Jag köpte precis en grå från Hozelock på rea, 20 m för 179 kr, då ingick några kopplingar med. Det var nedsatt från typ 250 tror jag. Men då ska jag inte kasta mig iväg och köpa fler av dem innan jag testat den här ordentligt iaf! Tanken är att successivt byta ut all slang mot bra slangar, helst i 40 eller 50-m längder dessutom för att slippa så många kopplingar, och att börja där slangen är mest utsatt.Jag har som sagt dålig erfarenhet av Hozelock men har ni kollat på Granngårdens eget sortiment? De har ju olika nivåer på slangarna (plus att de har Gardenas sortiment också). Kanske ha olika kvalitéer på slangarna beroende på var de slits mest/minst?
Jag tror den vi har över vägen nu är granngårdens mellankraftiga. Har för mig priset var drygt 200 kr/20 m. Jag köpte precis en grå från Hozelock på rea, 20 m för 179 kr, då ingick några kopplingar med. Det var nedsatt från typ 250 tror jag. Men då ska jag inte kasta mig iväg och köpa fler av dem innan jag testat den här ordentligt iaf! Tanken är att successivt byta ut all slang mot bra slangar, helst i 40 eller 50-m längder dessutom för att slippa så många kopplingar, och att börja där slangen är mest utsatt.
Vad tror ni om denna? http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-/Tradgardsslang-expanderande-2000039972/Har någon tips på prisvärda kvalitets-vattenslangar? Här använder vi ett par hundra meter slang och jag är trött på det gröna som går sönder hela tiden. Har haft 3/4-tum gröna, men har kommit fram till att jag hellre köper 1/2-tum och lägger pengarna på lite bättre kvalitet.